اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی به مثابه اقدام انقلابی است
کد خبر: 4166184
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی به مثابه اقدام انقلابی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر انجام کارهای جهادی و تلاش شبانه‌روزی گفت: اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی به مثابه اقدام انقلابی است.  

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبه گزارش ایکنا از فارس، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، ۹ شهریور در آیین افتتاح ایستگاه متروی شهدای عادل‌آباد شیراز، با تقدیر از مسؤولان، بابت همت و تلاش شبانه‌روزی، اظهار کرد: حضور نماینده دولت در استان‌ها تنها یک پیام دارد و آن هم تقدیر از تلاش مدیران است.  
 
وی با بیان اینکه امروز، روز کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی به مثابه اقدام انقلابی است.  
 
عین‌اللهی با بیان اینکه همه مسؤولان پرتلاش موجب سربلندی دولت هستند، گفت: بر همه مسؤولان واجب است که در شرایط تحریم اقتصادی، جهادی کار کنند و این جهادی کار کردن تنها مختص مدیر و مسئول نیست بلکه وظیفه همگانی است.  
 
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همه تصور می‌کنند که تنها وزارت بهداشت باید عامل ایجاد سلامت باشد، در حالی‌که عوامل مختلفی در این مهم نقش دارند و پروژه‌های شهرداری شیراز که در این مراسم تشریح شد نیز در راستای سلامت‌آفرینی بود.  
 
این مقام عالی وزارت بهداشت، ساخت جاده و اتوبان مطلوب، حمل‌ونقل عمومی و دیگر پروژه‌های زیرساختی را در ایجاد سلامت اثرگذار دانست و گفت: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی دستاورد‌های خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت ایجاد شده است، همچنین افزایش امید به زندگی، کنترل بیماری‌های واگیردار، کاهش مرگ‌ومیر مادران باردار و نوزادان و... در سایه انقلاب اسلامی ایجاد شد.  
 
عین‌اللهی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز با توجه به افزایش ۳ برابری جمعیت، اما در تمام رشته‌های تخصصی دارای متخصص هستیم و امکان درمان تمام بیماری‌ها در خود کشور وجود دارد، گفت: اگر امروز خارج از ایران سفر کنیم، عظمت این کشور بیشتر درک می‌شود و امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند و توانمند با نیرو‌های انسانی متعهد و متخصص است.  
 
نماینده هیئت دولت در سفر به استان فارس با اشاره به اینکه امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران از قدرت سخت آن بیشتر است، افزود: در کربلا دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی کرده‌ایم و اساتید ما در آن مرکز مشغول امر آموزش و درمان هستند.  
 
عین‌اللهی اضافه کرد: متأسفانه فضای مجازی با سخن باطل و نکات کاذب سعی در انعکاس و تبلیغات منفی موفقیت‌های جمهوری اسلامی دارد که امید است با تبلیغات وسیع رسانه‌های داخلی، شاهد انعکاس فعالیت‌ها و قدرت عظیم کشور باشیم.  
 
وی پیشرفت ایران در حوزه‌های پزشکی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امروز در فعالیت‌های پژوهشی رتبه علمی ایران افزایش یافته، ٧٠ درصد در دانش‌بنیان رشد داشته‌ایم، حدود ٩٩ درصد دارو‌های کشور در داخل تولید می‌شود، ۶۷ دانشگاه و دانشکده، ٢٢ هزار عضو هیئت علمی،٢٧٠ هزار دانشجو و ٨٥٠ مرکز تحقیقاتی فعال داریم که همه این‌ها جزو دستاورد‌های انقلاب است.  
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اینکه استعداد در فارس بسیار است، گفت: در راستای افزایش علاقمندی به توانمندی بیشتر اساتید و دانشمندان نیز بحث تمام‌وقتی آن‌ها را به شکل عملی پشتیبانی کرده‌ایم و تعرفه پزشکی اساتید تمام‌وقت با بخش خصوصی یکسان شده و مالیات‌ها نیز کاهش یافته و سقف پرداخت کم شده است.  
 
بنابر این گزارش، ایستگاه متروی شهدای عادل‌آباد با حضور نماینده هیئت‌دولت و مقامات ملی، استانی و شهری به‌عنوان چهارمین ایستگاه فاز یک خط ۲ مترو با اعتبار ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در دوازدهمین گام از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز همزمان با هفته دولت به افتتاح و بهره‌برداری رسید.   
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha