حماسه کربلا یک کار قرآنی قابل فهم برای همه است
کد خبر: 4165981
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
آیت‌الله سعیدی:

حماسه کربلا یک کار قرآنی قابل فهم برای همه است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه قرآن یک کتاب انسان‌ساز است که خداوند آن را به‌وسیله پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اجرایی کرده است، گفت: حماسه کربلا اگر با آیات قرآن تطبیق داده شود خواهیم دید که یک کار قرآنی اجرایی قابل فهم برای همه است.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‎‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که روز گذشته، هفتم شهریورماه، در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی کار‌های قرآنی در جلسات هم‌اندیشی اظهار کرد: خداوند قرآن را کتاب هدایت قرار داده است، ولی این کار ارزشمند را به‌وسیله پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اجرایی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن کتاب انسان‌ساز است و نگاه تربیتی و اجرایی دارد، افزود: اهل بیت(ع) برای اینکه ما در آیات الهی به کج‌فهمی مبتلا نشویم خودشان در زمان‌های مختلف جلوه‌هایی از راهبرد‌ها و نحوه اجرای دستورات قرآن را به مردم نشان دادند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در هر زمانی کج‌فهم‌ها، معاندین و تندرو‌ها در مقابل ائمه قیام می‌کردند، گفت: پیاده شدن قرآن در جامعه همواره با مخالفت برخی افراد جاهل و یا معاند همراه بوده که با ایجاد شبهه و یا تکذیب و تحریف مقابل این راه ایستادگی می‌کردند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کار قرآنی درست و محکمی انجام دهیم باید حتما نیم‌‌نگاهی به طاغوت‌ها و منحرفان داشته باشیم و شبهه‌هایی که آن‌ها مطرح می‌کنند را بفهمیم، دفع کنیم و جلوی بدعت‌ها را بگیریم.

سعیدی اظهار کرد: حماسه کربلا از اول حرکت امام حسین(ع) تا شهادت ایشان و سپس حرکت تبلیغی و تبیینی امام سجاد(ع) اگر با آیات قرآن تطبیق داده شود خواهیم دید که یک کار قرآنی اجرایی قابل فهم برای همه بود که در این راه چقدر تواب پیدا شد و برای امروز ما درس‌آموز است. باید در زمینه کار‌های قرآنی منسجم و متمرکز عمل شود و از پراکنده‌کاری پرهیز کنیم تا به نتایج مشخص و ملموس دست پیدا کنیم.

یادآور می‌شود، در این نشست که با حضور عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام مشرف، سرپرست معاونت فرهنگی حرم بانوی کرامت و جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی برگزار شد، گزارشی از روند تهیه و تدوین سند توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان قم ارائه شد.

انتهای پیام
captcha