مرزبندی‌های کاذب، کشور را از فکر و اندیشه نخبگان محروم نکند
کد خبر: 4164878
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

مرزبندی‌های کاذب، کشور را از فکر و اندیشه نخبگان محروم نکند

خطیب جمعه همدان با تأکيد بر اینکه نخبگان امروز در جامعه کم نیستند و دولت از ظرفیت نخبگان استفاده کند، گفت: نباید با مرز بندی‌های کاذب کشور را از فکر و اندیشه نخبگان محروم کرد.

امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، امروز جمعه 3 شهریورماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: در جریان شهادت اباعبدالله الحسین(ع) شهرهای زیادی نقش داشتند اما دو شهر کوفه و شام بسیار بیشتر، که خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در این دو شهر با هدف تببین مظلومیت امام حسین(ع) و مسائل معرفتی از جمله معرفی اهداف اهل بیت علیهم‌السلام برای هدایت مردم است.

وی با گریزی به خطبه‌های کوبنده حضرت سجاد(ع) در مقابل یزدید، گفت: این خطبه‌ها یزید را خوار و ذلیل کرد و باعث ترس شدید او و عذرخواهی از جسارت‌های وارده به اسرای کربلا شد، این خطبه‌ها هر چند در کوفه باعث شکل‌گیری قیام‌هایی از جمله قیام توابین، مختار و... شد اما در مردم شام تأثیر آنچنانی نداشت و این به خاطر جهل مردم بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اربعین حسینی افزود: استان همدان مسیر تردد بسیاری از زائران حسینی در ایام اربعین است که فعالیت بالغ بر ۱۲۰ موکب در استان، نشان از توجه مردم همدان نسبت به اربعین و زائران امام حسین(ع) دارد.   

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک هفته دولت  با بیان اینکه  دو سال از عمر دولت سیزدهم سپری شده است، گفت: نقاط قوت و ضعف در این مدت باید گفته و بررسی شود که تحرک، تلاش و مجاهدت‌های شبانه روزی در عرصه‌های مختلف و مردمی بودن، از نقاط قوت دولت در این مدت بوده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت کارنامه خوبی داشته است، گفت: سفرهای استانی، افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنعت، کاهش رشد نقدینگی، رشد صادرات و... از جمله نقاط قوت دولت است که رسانه‌ها باید به این نقاط بپردارند.

شعبانی به رشد اقتصادی 4 درصد در سال‌های گذشته در دولت اشاره کرد و افزود: دولت در حوزه تنش آبی در استان همدان واقعا تلاش کرد و این جای تقدیر دارد، گفت: امیدواریم در اسرع وقت پروژه انتقال آب به همدان به‌صورت کامل محقق شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا دستاوردهای دولت دیده نشود، افزود: طراحی دشمن در جنگ اقتصادی رساندن فروش نفت ایران به صفر بود، اما با وجود آنکه برجام امضا نشد، کشور توانست نفت خود را به فروش برساند.

وی حل مشکل با عربستان و عضویت در سازمان‌های بین المللی، از دستاوردهای دولت در عرصه سیاست خارجه برشمرد و تصریح کرد: این اقدامات نشان دهنده شکل گیری نظام جدید تمدنی و خنثی کننده تحریم‌ها و هم رقم خوردن مقدمات تحول اقتصادی در کشور است.

شعبانی با بیان اینکه در کنار این نقاط قوت ضعف هایی نیز داشتیم گفت:  حفظ ارزش پول ملی و نوسان قیمت ارز از موضوعاتی است که دولت باید به صورت جدی برای آن تدبیر کند، مشکلات در عرصه مسکن و اجاره بها و رفع مشکل بورس، انتظاراتی است که مردم از دولت دارند، مردم انتظار دارند تا مشکلات معیشتی آنها حل شود.

خطیب جمعه همدان با تأکيد بر اینکه نخبگان امروز در جامعه کم نیستند و دولت از ظرفیت نخبگان استفاده کند،  افزود: نباید با مرز بندی‌های کاذب کشور را از فکر و اندیشه نخبگان محروم کرد.

انتهای پیام
captcha