یک دست در ترویج فرهنگ نماز صدا ندارد
کد خبر: 4163337
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی:

یک دست در ترویج فرهنگ نماز صدا ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کمیلی گفت: وظیفه دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی است که حداقل در زمینه خلاقیت برای دعوت به نماز کاری انجام دهند. مشکل اعتباری همیشه وجود دارد، اما یادمان نرود ستاد اقامه نماز به تنهایی نمی‌تواند برای فراموش نشدن یک فریضه مهم از بطن جامعه کارهای شاخص انجام دهد و یک دست صدا ندارد.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام والمسلمین حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به دهه فرهنگی ترویج معارف نماز اظهار کرد: ترویج فرهنگ نماز مانند هر برنامه فرهنگی دیگر نیاز به اختصاص وقت و برنامه‌ریزی متناسب با هر سن و دغدغه و سلیقه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبی در اجلاسیه‌های نماز بارها تأکید کرده‌اند که پیام‌های این مراسم بر روی کاغذ نماند، افزود: وقتی برخی از پیام‌ها مانند توجه به ترویج نماز یا محتواسازی براساس سلیقه مخاطب امروزی بر روی زمین ماند یعنی ما به فرمایشات رهبری توجه کافی نکرده‌ایم و این ضعف ماست؛ درواقع ضعف مدیران است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: همه ما مسئولیم برای آنچه خدا واجب فرموده تلاش کنیم، از مدیران ادارات که باید فضای مناسبی را برای نمازخانه اداره تخصیص داده و حتی درب نمازخانه را به روی مراجعان در هر ساعت شبانه‌روز بگشایند تا شهرداری‌ها که لازم است فضای مناسبی را برای نمازخانه در فضاهای عمومی اختصاص دهند و یا با پیام‌های آموزشی و جذاب باعث جذب مخاطبان شوند.

کمیلی ادامه داد: یادمان نرود هر آسیبی با توجه به نماز کاهش می‌یابد، چراکه وقتی تمام افراد در خانواده دائما به فکر نماز بوده تا قضا نشود و در نتیجه با خداوند سخن می‌گویند، نتیجه آن عدم توجه و فکر به گناهان و آسیب‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مدیران مدارس و ادارات در نمازخانه‌ها حضور یابند آن‌گاه بسیاری از مشکلات این مکان‌های مقدس رصد و به مرور حل خواهد شد، یادآور شد: برای تکمیل نمازخانه‌های نیمه‌کاره استان قول تخصیص اعتبار گرفته‌ایم که امیدواریم محقق شود.

کمیلی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های تخصصی و محتواسازی نماز را باید با اولیای دانش‌آموزان در مدارس دنبال کنیم، تصریح کرد: محتواسازی و بیان ضرورت‌های نماز متناسب با سنین محتلف ضرورت مهم امروز جامعه ماست، چراکه گاهی از سر تکرار و عادت نماز را هر روزه ادا می‌کنیم؛ بنابراین نیاز به خلاقیت داریم تا این امر عادی نشود.

وی با بیان اینکه همواره اعتبارات در این زمینه و حداقل در حوزه محتواسازی کم بوده، اما نگذاشته‌ایم هیچ برنامه‌ای تعطیل شود، یادآور شد: وظیفه دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی است که حداقل در زمینه خلاقیت برای دعوت به نماز کاری انجام دهند. مشکل اعتباری همیشه وجود دارد، اما یادمان نرود ستاد اقامه نماز به تنهایی نمی‌تواند برای فراموش نشدن یک فریضه مهم از بطن جامعه کارهای شاخص انجام دهد. یک دست صدا ندارد و نیازمند هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها در حیطه وظایفشان هستیم.

انتهای پیام
captcha