رشد 20 درصدی ثبت‌نامی‌های حوزه علمیه خواهران استان مرکزی
کد خبر: 4160933
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

رشد 20 درصدی ثبت‌نامی‌های حوزه علمیه خواهران استان مرکزی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی از ثبت‌نام 400 نفر جهت تحصیل در حوزه علمیه خواهران استان و پذیرش 260 نفر در مرحله کتبی خبر داد و افزود: تعداد ثبت‌نامی‌ها نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام محسن گودرزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مجتبی گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، امروز، 16 مرداد، در نشست با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه شهید محمود صارمی، بر ضرورت ورود اصحاب رسانه به حوزه‌های امیدآفرینی تأکید کرد و افزود: امروز دشمن امید و اهداف جوانان ما را هدف گرفته است و رسانه در دفع فتنه و توطئه دشمن نقش به سزایی دارد.

وی به آیه 6 سوره مبارکه «حجرات» که می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ، ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید» استناد کرد و گفت: در آیات و روایات متعدد نسبت به خبر، گزارش و انتقال پیام‌ها توصیه شده است و بنا به گفته حجت‌الاسلام قرائتی در بیش از 40 آیه به این امر مهم اشاره شده است.

گودرزی با بیان این مطلب که مسئولیت خبرنگاران به واسطه شغل و اطلاع از وقایع بیش از سایرین است، اظهار کرد: خبرنگاران باید نسبت به صحت خبر اطمینان داشته باشند و پس از آن اقدام به انتشار کنند. البته در بیان واقعیت‌ها نیز باید دقت نظر لازم صورت گیرد. خبرنگاران برای انتقال اخبار موظف به بررسی، گردآوری و ارائه مطلب در قالب‌های مختلف هستند.

وی همچنین آمار ثبت‌نامی‌های امسال حوزه علمیه خواهران استان در سطح 2 را 400 نفر اعلام کرد و افزود: آزمون مرحله اول جهت ورود به حوزه برگزار و 260 نفر پذیرفته شدند که پذیرفته‌شدگان در حال مصاحبه هستند. آمار ثبت‌نامی‌های امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان در پایان به تداوم ثبت‌نام از معاف از آزمون‌ها تا 10 شهریور سال جاری خبر داد و افزود: افراد دیپلم و بالاتر که دارای معدل 18 به بالا هستند می‌توانند بدون شرکت در آزمون به تحصیل در حوزه علمیه بپردازند.

انتهای پیام
captcha