ضرورت حمایت شورا و شهرداری شیراز از خبرنگاران
کد خبر: 4160867
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

ضرورت حمایت شورا و شهرداری شیراز از خبرنگاران

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن روز خبرنگار، خواستار حمایت شورا و شهرداری از خبرنگاران شد و گفت: خبرنگاران مظلوم و محروم از بسیاری از خدماتی که حقشان است، هستند.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز عصر دیروز، 15 مردادماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: به نمایندگی از مردم شریف شهر مقدس شیراز ضمن محکوم کردن تعرض و ضرب و شتم بانوی مومنه آمر به معروف و ‏ناهی از منکر در نارنجستان قوام شیراز از دستگاه قضائی فارس که در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی جلودار ‏کشور است درخواست داریم تسریع در محاکمه و صدور حکم شرعی و قانونی برای ضارب نابکار می‌تواند پیشگیری‌‏کننده از این‌گونه حرکات ولنگار و قلدر مأبانه حریم و حرم‌شکنان باشد.‏

وی همچنین به در پیش‌رو بودن روز خبرنگار گفت: شورا و شهرداری بر خلاف رویه مرسوم لازم است برای خبرنگاران زحمتکش که با زندگی عفیفانه و قانعانه طی طریق می‌کنند، کاری اساسی انجام دهد. پرداخت تسهیلات ویژه وام، از طریق بانک شهر با کمک شورا و شهرداری حداقل برای خبرنگاران حوزه شورا و شهرداری می‌تواند گره کوچکی از نیازهای فروبسته آن‌ها را باز کند.

هاجری ضمن قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران گفت: همچنان خبرنگاران را مظلوم و محروم از بسیاری از خدماتی که حقشان است، می‌دانم و امید دارم وضعیت تغییر یافته، گشایشی در وضعیت خبرنگاران ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود از تلاش‌های طاهری، رئیس سابق شورای شهر شیراز قدردانی کرد و افزود: بدون تردید روش و منش مومنانه ایشان همچون یادگاری ماندگار و جاودان بر تارک مدیریت شهر باقی خواهد ماند. خداوند متعال شاهد و ناظر بردل‌ها و رفتارهاست. هیچگاه از مشکل ایجاد شده برای دو عضو قبلی شورا خوشحال و مسرور نبوده و نیستیم. غم و غصه عمق جانمان را رنج می‌دهد. نگاه سیاسی و بازی رقابتی را به دور ریخته، برایشان آرزوی تبرئه و بازگشت به خدمت صادقانه به مردم بزرگوار شیراز را داریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جلوداری و سربلندی شورا و شهرداری در عمران و آبادی شهر مقدس شیراز برکسی پوشیده نیست، افزود: محرومیت‌زدایی از محلات محروم و مستضعف نقش اثرگذاری در ایجاد و ترویج ایمان و امید در مردم دارد. منتهی همچنان در مردم احساس طبقه‌بندی شمال و جنوب، مناطق خوش‌نشین و فقیرنشین، بالا شهر و پایین شهر در توزیع بودجه خدمات شهری، طرح‌های عمرانی وجود دارد.

هاجری تصریح کرد: مدیریت واحد شهری با تلاش مضاعف در محلات فقیر نشین و مستضعف و کم برخوردار احساس موجود را تغییر دهد تا مردم یا همان ولی نعمت همه ما اعتماد و اطمینان بیشتر و بهتری به عدالت گستری پیدا کنند.

عضو  شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: شورا و شهرداری با جلسات مستمر با منابع طبیعی، محیط زیست، آب و مسکن و شهرسازی بسیاری از مشکلات و موانع موجود را باید پیگیری و با همدلی و هم‌افزایی به بسیاری از معضلات موجود پایان دهد.

وی ادامه داد: دست‌اندازی‌ها به منابع طبیعی گسترش یافته، زمین‌خواری، کوه‌خواری، مسیل‌خواری و امثالهم علاوه بر فرصت‌طلبان به بعضی از موقوفه‌ها هم رسیده و مردم مظلوم در منگنه این دستگاه‌های غیر پاسخگو قرار گرفته‌اند. در همین شهر، جاده‌هایی را سراغ داریم که یک‌طرف آن که دست مردم است، آباد و سرسبز و با آب‌خیزداری تولیدگر هستند و طرف دیگر جاده که دست محیط زیست است، خشک و غیر آباد و جلودارآتش سوزی‌ها و سیل‌ها هستند. کافی است به مردم اعتماد و اطمینان کنند و در حفظ و نگهداری، از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند تا وضع نامطلوب فعلی اصلاح شود.

هاجری در ادامه سخنان خود گفت: علی رغم تذکرات چند باره و بررسی در کمیسیون تلفیق، در رابطه با تأمین نور شب بلوار خرامه شیراز به آرامستان بزرگ شیراز به نام« بهشت احمدی» واقع در دریمه شاهد ترک فعل ادارات و سازمان‌ها بوده، همه ساله شاهد حوادث تلخ و ناگواری هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همت مشارکتی برق منطقه ای فارس، مسکن و شهرسازی و شورا و شهرداری، رافع مشکل موجود است که هر کدام هزینه کار را گردن دیگری انداخته، مشکلات مردم را چند برابر کرده‌اند. از ریاست شورا درخواست دارم طی جلسه با متولیان امر و چهار نماینده شهرستان شیراز، معضل و مشکل موجود را حل و فصل کنند، زیبنده نیست راه دسترسی به آرامستان مرکزی شیراز شبها در تاریکی و ظلمت مطلق قرا گیرد.

انتهای پیام
captcha