جهاد دانشگاهی در حوزه رسانه نقشی اثرگذار دارد
کد خبر: 4160682
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳

جهاد دانشگاهی در حوزه رسانه نقشی اثرگذار دارد

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی با اشاره به نقش رسانه در تولید محتوا، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از دیرباز تاکنون کارهای برزمین مانده را انجام داده است و در حوزه رسانه نیز نقش مهمی در کشور دارد.

مراسم روز خبرنگار

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد طالبی، مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی، امروز، ۱۵ مرداد در مراسم تجلیل از خبرنگاران ایکنا و ایسنا، ضرورت توجه به رسانه در اعصار مختلف را متذکر شد و افزود: امروز با توجه به افزایش فضای مجازی الزامی است اهالی رسانه در حوزه تولید محتوا وارد شده و مسیر رسیدن به اهداف ارزشی را برای مردم فراهم آورند. این مجموعه از دیرباز تاکنون کارهای برزمین مانده را انجام داده است و در حوزه رسانه نیز نقش مهمی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در طول 43 سال خدمات ارزشمندی به مردم و جامعه ارائه داده است، به نقش خبرگزاری ایکنا در توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این رسانه در استان از جایگاه خوبی برخوردارست، اما بدون تردید انتظار از این مجموعه با توجه به توانمندی‌ها بیشترست.

طالبی ادامه داد: خبرگزاری ایکنا قادرست در حوزه محتواسازی نیز وارد شود. این خبرگزاری به عنوان رسانه‌ای قرآنی نقش مهمی در نشر فعالیت‌های قرآنی ادارات و مراکز قرآنی دارد و ضروری است این امر در بلندمدت از سوی این رسانه مدیریت شود. نقش سازمان‌ها و مؤسسات می‌تواند از سوی این مجموعه اطلاع‌رسانی شود.

وی در رابطه با نقش مهم خبرگزاری ایسنا در تولید اخبار و رفع مشکلات با پیگیری خبرنگاران این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: ایسنا از زمانی که پا به عرصه خبر گذاشته، در همه موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار بوده و توانسته نقش خود را در قالب رسانه‌ای متعهد به بهترین شکل انجام دهد. تربیت خبرنگار از جمله انتظاراتی است که از این مجموعه می‌رود.

محسن مرادی، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، چشم‌انداز فعالیت‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌های وابسته به این مجموعه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شاهد تغییرات مثبت هستیم، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و برای تحقق اهداف باید برنامه‌ریزی کرد.

وی با یادآور شدن این مطلب که در دوره مدیریتی جدید در حوزه ایجاد فضای محتوایی جهاد دانشگاهی پیشرفت خوبی داشته‌ایم، بیان کرد: استفاده از این ظرفیت به معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها، مهارت و توانمندی این نهاد بین مسئولان و مردم منتج شده است.

مرادی ضرورت ورود به حوزه فرهنگ را توصیه کرد و گفت: بازسازی فضای هویتی استان از جمله موارد حائزاهمیت است. فضای اطلاع‌رسانی استان باید پویا و بانشاط باشد و رسانه‌های جهاد باید در فضای مجازی فعال‌تر عمل کنند.

انتهای پیام
captcha