ایرانیان مقیم چین در ماتم عزای حسینی
کد خبر: 4158805
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

ایرانیان مقیم چین در ماتم عزای حسینی

ایرانیان مقیم چین به همراه مسلمانانی از ملیت‌های مختلف مراسم عزاداری ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش را با شکوه خاصی در شهر گوانجو این کشور برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا، عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، همه ساله در دهه اول محرم در هيئت محبين اهل بيت(ع) واقع در شهر گوانجو در منطقه جنوب کشور چين، برگزار می‌شود.
این عزاداری که توسط ایرانیان مقیم جنوب چین برگزار می‌شود، از حال و هوای خاصی برخوردار است.
سابقه تشکیل اين هيئت به ١٧ سال قبل برمی‌گردد و ایرانیان ساکن منطقه، سال‌هاست علاوه بر برگزاری دعای کمیل در شب‌های جمعه در ایام عزاداری‌ها به‌ویژه عزای سیدالشهدا گرد هم جمع می‌شوند و شعائر اسلامی را در سرزمین چین گرامی می‌دارند.
شركت‌كنندگان در این مراسم‌های مذهبی ايرانيان مقيم چين هستند که از گوشه و کنار این کشور پهناور به اتفاق خانواده حضور پیدا می‌کنند.
نکته قابل توجه در مراسم‌های هیئت این است که علاوه بر ایرانیان مقيم، مسلمانان مليت‌هاى مختلف از جمله کشور‌های امارات، بحرين، پاكستان، آذربايجان، لبنان و… شرکت دارند که خود، نماد وحدت بين مليت‌هاى مختلف است که تحت لوای «حب الحسين يجمعنا» گرد هم می‌آیند.
در این جلسات ایرانیان مقیم و دست‌اندرکاران هیئت با امکانات خودشان در مراسم، اطعام عزاداران را خود به عهده گرفته و از ميهمانان اباعبدلله الحسین(ع) پذيرايی می‌كنند.
انتهای پیام
captcha