سفیر پکن ترجمه چینی قرآن را به آیت الله نجفی اهدا کرد
کد خبر: 4155099
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

سفیر پکن ترجمه چینی قرآن را به آیت الله نجفی اهدا کرد

سفیر چین در بغداد در دیدار با آیت الله نجفی، از مراجع تقلید شیعه در عراق ضمن تاکید بر احترام کشورش به ادیان و فرهنگ‌ها، نسخه‌ای از ترجمه قرآن کریم به زبان چینی را به ایشان هدیه کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، آیت الله العظمی شیخ بشیر النجفی، از مراجع تقلید شیعه در عراق دیروز جمعه  کوی وی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری خلق چین در عراق و هیئت همراه را در نجف به حضور پذیرفت.

بر اساس بیانیه دفتر این مرجع تقلید شیعه، آیت الله نجفی در دیدار با سفیر چین بر اهمیت احترام به ادیان و تحکیم روابط تاریخی بین جمهوری عراق و جمهوری چین تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: آیت الله نجفی خواستار پیشرفت در امور مشترک بین بغداد و پکن در راستای منافع دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه جنبه فنی، هوشمندی صنعتی و اقتصادی و هر آن چیزی شد که روابط تاریخی کهن دو قوم باستانی و منافع آنها را ارتقا می‌بخشد.

در این دیدار سفیر چین نیز ضمن ارائه توضیحی درباره فرهنگ چین و تاکید آن بر احترام سطح بالا به ادیان و فرهنگ‌ها مطابق با قانون اساسی این کشور نسخه‌ای از قرآن کریم به زبان چینی را به آیت الله نجفی تقدیم و آن را یکی از گنجینه‌های نادر چینی توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha