سیدالشهدا(ع) برای جلب رضایت خدا قیام کرد
کد خبر: 4158674
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

سیدالشهدا(ع) برای جلب رضایت خدا قیام کرد

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه در همه امور باید رضایت خدا مدنظر باشد گفت: امام حسین(ع) نیز به یاران خود توصیه کردند که در تمام امور دنیوی و اخروی تنها رضایت خدا را در نظر داشته باشند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، ششم مردادماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مسجد روضه محمدیه(حظیره) و همزمان با عاشورای حسینی برگزار شد، با تأکید بر اینکه در همه امور باید رضایت خدا مدنظر باشد گفت: امام حسین(ع) نیز به یاران خود توصیه کردند که در تمام امور دنیوی و اخروی فقط رضایت خدا را در نظر بگیرند حتی اگر کاری که مورد رضایت خداست، مورد رضایت بندگان خدا نباشد.

وی ادامه داد: اینکه دشمنان اسلام قرآن آتش می‌زنند و امسال وقیحانه، عاشورا را نیز به تمسخر گرفتند، به این دلیل است که می‌خواهند مردم از دین و اسلام و امام حسین(ع) دور بمانند تا آنها با سوءاستفاده از این دوری به اهداف خود برسند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه‌ای که امام حسین(ع) در آخرین حج خود در منا قرائت کردند، افزود: امام حسین(ع) فرمودند که خدایا تو می‌دانی که مبارزه‌ای که آغاز کرده‌ایم، برای تو و برای حرکت در مسیر تو است و برای رسیدن به آمال دنیا نیست. امام حسین(ع) فرمودند که ما برای احیای دین تو و احکام الهی آمده‌ایم و هر آنچه تو فرموده‌ای عمل خواهیم کرد. خواسته امام حسین(ع)، حاکمیت الله در جامعه، مبارزه با فساد، ظلم و گناه، احیای دین و احکام الهی و برچیده شدن بساط ظلم و کمک به بندگان خدا بود و برای تحقق این هدف، جان خود و اهل بیتش را فدا کرد.

ناصری افزود: به برکت خون شهدا و فداکاری‌های این ملت و با هدایت‌های امام راحل، حرکت امام حسین(ع) در این کشور تداوم پیدا کرده و ملت ایران، راه ظلم ستیزی که امام حسین(ع) در پیش گرفته بود را ادامه داده‌اند. امام حسین(ع) می‌دیدند که چهره اسلام و قرآن عوض شده و امروز نیز شرایط همینگونه شده، امام حسین(ع) در آن زمان با طاغوت‌هایی که دین را تحریف می‌کردند، مبارزه کرد و ملت ایران نیز همین حرکت را ادامه داد و طاغوت را برانداخت تا دین اسلام و حرکت امام حسین(ع) احیا شود.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در نهضت امام حسین(ع) مطرح است، خدامحوری و اخلاص است، افزود: منطق و عقل و عزت و آزادگی نیز از ارکان نهضت امام حسین(ع) است و امام حسین(ع) با این ارکان به مبارزه با طاغوت پرداخت.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه روز عاشورا با روز جمعه مصادف شده و در نمازجمعه امروز مسئولان استان نیز حضور گسترده‌ای دارند، عنوان کرد: مردم در هر کسوتی از مدیر تا طلبه و دانشجو، اگر بخواهند از امام حسین(ع) پیروی کنند، اگر فقط یک حرکت را از امام حسین(ع) پیروی کنند، مشکلات جامعه حل خواهد شد و آن حرکت، کسب رضایت الهی در همه امور است.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های مردم باید مدنظر مسئولان باشد اما مردم نباید به خواسته‌های دشمن تن دهند، افزود: مسئولان ما برای رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم تلاش کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تابستان ایام اوقات فراغت دانش آموزان است، تأکید کرد: والدین هر کلاسی را مناسب ندانند و تحقیق انجام دهند و آموزش و پرورش نیز در این ایام برای دانش آموزان کلاس‌های قرآن و آموزش‌های قرآن تشکیل دهد تا علاقمندان بتوانند از این فضا استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha