نماز جمعه عاشو‌رایی در خراسان‌جنوبی اقامه می‌شود
کد خبر: 4158608
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

نماز جمعه عاشو‌رایی در خراسان‌جنوبی اقامه می‌شود

با توجه به تقارن روز عاشورا با روز جمعه در سالروز حماسه خونین کربلا و در ظهر عاشورا نماز جمعه این هفته به عنوان نماز ظهر عاشورا در مرکز خراسان‌جنوبی اقامه می‌شود.

نماز جمعهبه گزارش ایکنا، به نقل از ستاد نماز جمعه خراسان‌جنوبی، قرارگاه فرهنگی ستاد نماز جمعه مرکز خراسان‌جنوبی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تقارن روز عاشورا با روز جمعه در سالروز حماسه خونین کربلا و در ظهر عاشورا نماز جمعه به عنوان نماز ظهر عاشورا اقامه می‌شود. در این اطلاعیه آمده است:
روز عاشورا پس از شرکت در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان همگی با حضور در قتلگاه ( بهشت متقین ) نماز عزتمند و دشمن شکن جمعه را برگزار می‌کنیم چرا که عاشورا سمبل و مایه وحدت مومنین است از این جهت با نماز جمعه که مایه وحدت امت اسلامی است نقطه مشترک دارد. 
 
اجتماع عظیم عاشورایی نشانگر عظمت، قدرت و یکپارچگی مومنین حول محور ولایت است و نماز جمعه هم نشانگر یکپارچگی و قدرت مومنین است. اشک بر سیدالشهدا موجب آمرزش گناهان است و خواندن نماز جمعه هم موجب مغفرت گناهان است. اجتماع عاشورایی نماد محبت و ارادت مومنین به ولایت است و نماز جمعه هم نماد محبت و و ادارات به حاکمیت ولایت فقیه در جامعه است.
 
تعظیم و بزرگداشت عاشورا مصداق تعظیم شعائر الهی است و نماز هم مصداق شعائر الهی است. عاشورا و نماز جمعه هر دو زمینه ساز مهدویت هستند چرا که نماز جمعه عاشورایی زمینه افزایش معرفت مردم نسبت به امام زمان (عج) را افزایش می‌دهد. حضور در اجتماع حسینی و نماز جمعه رسیدن به تقوای الهی است. عاشورا عرصه تبیین معارف دین به مردم و نماز جمعه سنگر تبیین معارف دین است.
 
انتهای پیام
captcha