احیای قرآنی شب عاشورا در قم
کد خبر: 4158396
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
علی‌اصغر شعاعی خبر داد

احیای قرآنی شب عاشورا در قم

رئیس کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با اشاره به برگزاری مراسم احیای قرآنی شب عاشورا در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌های استان قم گفت: این مراسم در آستان مقدس امامزاده شاه سیدعلی(ع) نیز برگزار خواهد شد.

احیای قرآنی شب عاشورا در قم

علی‌اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به سنت حسنه احیای قرآنی شب عاشورا گفت: در راستای جامه عمل پوشاندن به توصیه نبی اکرم(ص) در حدیث شریف ثقلین مبنی بر لزوم تمسک توأمان به دو ثقل گران‌بهای قرآن و عترت(ع) و نیز جهت گسترش سیره قرآنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران شهیدش و به یاد آن بزرگواران، سنت حسنه احیای قرآنی شب عاشورای حسینی، امسال نیز همچون سال‌های گذشته در اماکن مقدسه قم برگزار می‌شود.

شعاعی تصریح کرد: تلاوت، فرازخوانی و ترتیل‌خوانی آیات مرتبط با امام حسین(ع)، مداحی با محوریت روضه‌های قرآنی سالار شهیدان از قبیل قرآن خواندن سر مبارک امام بر سر نیزه و سخنرانی با محوریت سیره قرآنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بخش‌هایی از این مراسم خواهد بود. برگزاری چنین مراسمی در راستای گسترش سیره قرآنی آن حضرت، از جمله مهلت گرفتن در شب عاشورا از دشمن برای پرداختن به نماز، دعا، ‌قرائت قرآن و استغفار و طنین‌افکن شدن نوای مناجات و قرائت قرآن یاران با وفای آن حضرت در شب عاشورا خواهد بود.

این مراسم به همت آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع)، اداره اوقاف شهرستان قم و موسسه قرآنی نسیم فردوس(مرکز تخصصی قرائت نوجوانان)  با حضور عاشقان ثقلین از ساعت 23:30  پنجشنبه پنجم مرداد و مصادف با شب عاشورای حسینی، همزمان با برگزاری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برخی مساجد استان قم، در آستان مقدس امامزاده شاه سیدعلی(ع) از نوادگان حضرت اباالفضل(ع) واقع در بلوار پانزده خرداد برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha