سوادآموزی نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
کد خبر: 4157015
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

سوادآموزی نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد گفت: امروزه سواد و اهمیت سوادآموزی نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته و در پژوهش‌های میدانی به عمل آمده رابطه معناداری بین این دو متغیر وجود دارد.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز، 31 تیرماه در گردهمایی و نشست تخصصی حوزه معاونت سوادآموزی استان، با حضور مؤسسه علمی، آموزشی خوارزمی، به‌عنوان طرف قرارداد برون‌سپاری فعالیت‌های سوادآموزی، ضمن تسلیت ایام محرم‌الحرام اظهار کرد: دنیاپرستی و جهالت افراد موجب شد تا واقعه‌ای عظیم در کربلا به وقوع بپیوندد، اما اراده الهی موجب شد تا دین اسلام با خون سیدالشهدا و یاران با وفایش دچار تحریف نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: این گردهمایی با هدف اجرای مطلوب فعالیت‌های سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق استان و مؤسسه علمی ـ آموزشی خوارزمی برگزار شد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه آموزش‌دهندگان دوره‌های سوادآموزی، نقشی اساسی در تحقق اهداف سوادآموزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین جامعه بی‌سواد و کم‌سواد استان را دارند، بیان کرد: این مهم خود مصادق بارز جهاد تبیین است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بر نهادینه کردن منویات رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) مبنی بر ریشه‌کنی معضل بی‌سوادی و کم‌سوادی در بهارستان علم و ادب تأکید کرد و ادامه داد: توجه به مباحث تربیتی، آموزشی، علمی و مهارت‌افزایی سوادآموزان، گام اول در توانمندسازی جامعه مخاطب معاونت سوادآموزی به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروزه سواد و اهمیت سوادآموزی نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته و در پژوهش‌های میدانی به عمل آمده رابطه معناداری بین این دو متغیر وجود دارد، یادآور شد: باید سواد رسانه و آشنایی با زبان‌های زنده دنیا نیز به مخاطبان دوره‌های سوادآموزی آموزش داده شود.

انتهای پیام
captcha