تلاش‌های پلیس در جامعه یک نوع جهاد است
کد خبر: 4152831
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

تلاش‌های پلیس در جامعه یک نوع جهاد است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعليرضا عبادی گفت: پلیس مقتدر و امین جمهوری اسلامی حافظ عواطف مردم بوده و مسئولیت‌های زیادی بر دوش دارد که تلاش در این راه یک نوع جهاد است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عليرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعليرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، 14 تیرماه در دیدار فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی و جمعی از معاونان اظهار کرد: نیروی شجاع و امین جمهوری اسلامی مسئولیت‌های متعدد و پرخطری را برعهده دارد كه شرایط پیچیده آخرالزمانی و ابزارهای گوناگون موجود، رسالت‌های این دستگاه را دشوار می‌کند. 
 
وی با اشاره به اینکه امروزه با شرایط ویژه زندگی کنونی نیروی انتظامی جزو نیازهای رزومره و لحظه‌ای جامعه است، افزود: در این راه بُعد معنوی و ارزشی کار شما بسیار مهم بوده و حیات و آرامش جامعه و همچنین هر کار خیری که از مردم سر می‌زند پلیس در آن سهیم است.
 
عبادی با بیان اینکه پلیس مقتدر و امین جمهوری اسلامی حافظ عواطف مردم است و مسئولیت‌های زیادی بر دوش دارد و تلاش در این راه یک نوع جهاد است، گفت: دشمن با ایجاد انحرافات و تفکر و شبهات که به اسم آزادی انجام می‌دهد به مخاطب جاهل خود بی‌قانونی را القا می‌کند و با نشان دادن آزادی به معنای هنجارشکنی و قانون‌شکنی افراد ساده‌لوح و یا عوام را فریب داده و آنها نیز چه براساس جهل و یا طمع دست به هر کاری می‌زنند، لذا کار شما از نوع امر به معروف و نهی از منکر بوده که از اوجب واجبات است.
 
سرهنگ حسن شجاعی‌نسب، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار ضمن تبریک ایام دهه امات و ولایت با اشاره به عملکرد و خدمت‌رسانی پلیس در سطح استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با تلاش مأموران انتظامی تاکنون بیش از 10 تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است. 
 
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 29 باند مواد مخدر منهدم شد، افزود: در این مدت یک هزار و 945 نفر قاچاقچی و 294 نفر خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند؛ همچنین دو نفر از اشرار مسلح در کویر به هلاکت رسیدند. 
 
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 237 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده که قریب به 96 نفر از هموطنان ما جان خود را از دست داده‌اند و در این مدت 310 هزار راننده متخلف اعمال قانون شده و 10 هزار خودرو نیز به‌صورت سیستمی و فیزیکی توقیف و روانه پارکینگ شده است. 
 
وی  گفت: 90 درصد قاچاق سوخت توسط خودروهای شوتی از محورهای مواصلاتی استان خراسان‌جنوبی عبور می‌کنند، لذا با توجه به اختلاف قیمت شدید سوخت در استان و کشورهای همسایه افرادی ناآگاه راغب به این کار شده و سوختی را که دولت به‌صورت یارانه‌ای در اختیار آنها قرار می‌دهد خارج از شبکه وارد چرخه قاچاق می‌کنند. 
 
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری یک میلیون و 678 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط و تحویل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شده است، تصریح کرد: مأموران در این رابطه 945 دستگاه خودروی شوتی در استان توقیف کرده‌اند. 
 
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در استان خراسان‌جنوبی سرقت‌های خشن رخ نداده و بیشتر سرقت‌ها نیز در استان از نوع خرد بوده است که در این راستا با تلاش همکاران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی تاکنون یک هزار و 406 پرونده سرقت مورد رسیدگی قرار گرفته و ارزش اقلام کشف شده نیز بیش از 280 میلیارد ریال برآورد شده است. 
 
شجاعی‌نسب ادامه داد: خدمات مشاوره‌ای به‌صورت رایگان در واحد مددکاری و مرکز مشاوره استان به‌صورت تخصصی انجام می‌شود که در این رابطه از ابتدای سال شش هزار و 176 نفر به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی و واحدهای مددکاری کلانتری‌های مراجعه داشته‌اند که 80 درصد این پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است. 
 
وی با بیان اینکه از ابتدای سال در حوزه خدماتی بیش از چهار هزار و 834 فقره گواهینامه صادر و یک هزار و 173 خودرو نیز شماره‌گذار  شده است، یادآور شد: در حوزه وظیفه عمومی نیز یک هزار و 615 پرونده معافیت تشکیل، و یک هزار نفر به مراکز آموزشی جهت خدمت سربازی اعزام‌ شده‌اند.
انتهای پیام
captcha