اعدام عاملان حمله به یک مسجد شیعیان در عربستان
کد خبر: 4152291
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

اعدام عاملان حمله به یک مسجد شیعیان در عربستان

عربستان سعودی یک مصری و چهار سعودی را که به اتهام بمب‌گذاری در یک مسجد شیعیان محکوم شده بودند، اعدام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد امروز دوشنبه حکم اعدام پنج نفر از محکومان بمب‌گذاری در مسجدی متعلق به شیعیان در شرق این کشور اجرا شد.

این وزارت در بیانیه‌ای اعلام کرد طلحه هشام محمد عبده (با ملیت مصری) و چهار سعودی به نام‌های احمد عسیری و دو برادر به نام‌های نصار و حمد الموسی و عبدالله التویجری در بمب‌گذاری سال 2016 در مسجد امام رضا(ع) در منطقه احساء در شرق عربستان دست داشتند.

در نتیجه عملیاتی که این افراد در آن دست داشتند و پس از اجرای یک عملیات انتحاری، 5 نفر کشته شدند و انتحاری دوم هم قبل از اینکه بتواند اقدامی انجام دهد، دستگیر شده است.

این بیانیه حاکی از آن است که برای طلحه هشام مصری به دلیل تلاش برای منفجر کردن خود قبل از دستگیری، مجازات اعدام صادر شده است.

چهار سعودی دیگر هم  به دلیل عضویت در یک سازمان تروریستی و تسهیل در بمب‌گذاری‌های انجام شده توسط داعش در عربستان سعودی در سال‌های گذشته محکوم شدند.

وزارت کشور عربستان سعودی در طول سال جاری بیش از 60 مورد حکم اعدام اجرا کرده است که اکثر آن‌ها در زمینه‌های مرتبط با تروریسم و ​​جنایت بوده است.

حکومت عربستان سعودی در سال‌های اخیر تعداد احکام اعدام شده را افزایش داده است، به گونه‌ای که در سال گذشته 138 نفر را اعدام کرده که این تعداد دو برابر آمار مربوط به سال 2021 است.

انتهای پیام
captcha