مسئله حقوق بشر را از منبعی که به حق قائل است بشنویم
کد خبر: 4151215
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
حجت‌الاسلام عبادی:

مسئله حقوق بشر را از منبعی که به حق قائل است بشنویم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: مسئله حقوق بشر را باید از منبعی که به حق قائل است بشنویم، چراکه کسانی که از روی فریب این حرف‌ها را می‌گویند به دنبال منافع خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، ۸ تیرماه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: دعای عرفه روز گذشته با چه زیبایی و معنویتی انجام شد چراکه در ایام حج از سراسر دنیا از اقوام و قبایل مختلف جمع می‌شوند و همه با هم در کنار هم یک زبان لبیک اللهم لبیک می‌گویند.

وی با بیان اینکه امروز عید قربان در مصلی‌های نماز همه مردم در کنار هم نماز اقامه کردند و سپس با احسان و محبت به درخانه‌های همدیگر گوشت قربانی می‌برند این رخدادها بسیار زیباست.

عبادی با بیان اینکه آگاهی از تاریخ مثل دانستن کارهای روزمره به خودی خود ارزشی ندارد بلکه ارزش آن در فلسفه تاریخ است، افزود: هنوز نیم قرن از رحلت پیامبر(ص) نگذشته بود که خاندان او را به شهادت رسانند و به اسارت بردند.  

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آیت‌الله بهشتی از بهترین انسان‌های زمان خویش و به تنهایی یک امت بود که او و ۷۲ تن از یارانش را به شهادت رساندند، بیان کرد: انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو امریکایی و سران استکبار و بمباران شیمیایی سردشت همه از رخدادهای تلخ تاریخی است که شما مردم همه تاریخ را در این ۴۴ سال دیدید و این‌ها نمونه‌های اندک تاریخی است اما باید بصیرت و شعور داشته باشیم که به چه علت رخدادهای شیرین پیش می‌آید که تاریخی را عطرآگین می‌کند و به چه علت رخدادهای تلخ تاریخی پیش می‌آید که تاریخ را سرافکند می‌کند.  

عبادی با اشاره به اینکه انسان مدنی الطبع خلق شده است یعنی گرایش و اُنس انسان‌ها به همدیگر ریشه فطری دارد، بیان کرد: معنی دیگر این است که در صحنه میدان زندگی، انسا‌ن‌ها با استعدادهای مختلف و‌ نیازهای سرشاری که دارند این تبادل استعدادها همه نیازهای آنان را برآورده می‌کند.   

وی با بیان اینکه انسان اجتماعی است، افزود: تاریخ سرشار از رخدادهای است که باید با شناخت علت آن حواسمان را جمع بگیریم که حقیقت تقوا نیز همان است بنابراین وقتی بر اساس دین، رهبری دین فطرت، اخلاق، توحید و محبت شد دیگر در چنین جامعه‌ای ظلم و دزدی، خیانت و انسان‌کشی نیست.

عبادی بیان کرد: جامعه انسانی متکی به فطرت، عقل، علم و بالاتر از همه متکی به وحی که تربیت انسان است و حقیقت انسانیت را در آن جامعه به عنوان ارزش‌ها به سمت خدا می‌برد راهکار دارد و قانون، رهبر و‌ مردم الهی می‌خواهد که بتواند زندگی انسانی برای این جهان و آخرت تأمین کند.   

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مسئله حقوق بشر را باید از منبعی که به حق قائل است بشنویم در غیر این صورت کسانی که از روی فریب این حرف‌ها را می‌گویند به دنبال منافع خود هستند.  

وی با اشاره به اینکه حرمت انسان مؤمن از کعبه بالاتر است و حقوق بشر اینجا مشخص می‌شود، بیان کرد: براساس اسلام اگر به دلیلی ناراحتی و غم داریم اما در جامعه نباید چهره‌ات غمناک باشد چون این عکس‌العمل بر روی مخاطب دارد؛ «الْمُؤْمِنُ بِشْرُهُ فِي وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فِي قَلْبِهِ؛ مؤمن را شادمانى در چهره است و اندوه در دل.»  

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به مَسلک‌هایی که نه به خدا و مردم کار دارند و فقط به نفس خود می‌اندیشند و از اجتماع و حقوق به صورت تزویر و مکر حرف می‌زنند و تاریخ ننگین از وجود آنهاست، تصریح کرد: در همین ایام حج به یاد دارید که ایادی استکبار و حیله‌گر در مأمن امن خدا، زوار بیت الله را قتل عام کردند یا در منی حجاج محکوم به مرگ شدند یا جرثقیل در ایام حج از بالای مسجد الحرام می‌افتد و انسان‌ها را کشت و این مکان مقدس را ناامن می‌کند همه اینها کار اربابان تفکر لیبرال دموکراسی غرب است.  

عبادی به جنایت‌های تفکر لیبرال دموکراسی و استکبار اشاره کرد و گفت: حدود ۲۵۰ هزار از بهترین‌ها ملت ایران را به شهادت رساندند چون مستکبران و ایادی آنان به هیچ حقی قائل نیستند و از طریق تهدید، تطمیع، تحریم به دنبال اهداف هستند.  

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ما و جامعه بشری نجات پیدا کند با شناسایی علت و معلول مربوطه باید کار، اخلاق و بازار و مسجدمان را از تفکر لیبرالی که حتی گاهی به اسم دین است، جدا کنیم و مشکلات زمانی حل خواهد شد که ما به تمام معنی در پیروی از فرمایشات دین و ائمه اطهار(ع) خالص شویم و براساس تفکر غربی‌ها عمل نکنیم.  

 

 
 
انتهای پیام
captcha