برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سپاه آذربایجان غربی
کد خبر: 4150470
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

برگزاری مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سپاه آذربایجان غربی

مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا و فرمانده قرارگاه استانی شهید بروجردی، با حضور فرمانده سپاه، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار شد.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا و فرمانده قرارگاه استانی شهید بروجردی، 5 تیر با حضور سردار سلامی، فرمانده سپاه، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن ابراز خشنودی از اینکه فرصت خدمت به مردم در چنین مجموعه‌ای را پیدا کرده است، گفت: برای ما خدمت به این مردم بزرگ ترین افتخار بوده و به معنای واقعی کلمه عین عبادت است.

سردار حسین سلامی با بیان اینکه باید به خاطر این مهم خداوند متعال را شکرگزار باشیم، خاطرنشان کرد: همه می‌دانند کشورهایی که مرزهای ضعیف دارند و مرزداران نمی‌توانند از نفوذ دشمن به درون سرزمین ممانعت کنند دچار مصیبت‌هایی بزرگی شدند.

وی به قضایای سوریه اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب برای غارت ثروت مادی و معنوی مسلمانان این خطه لشکر کشیدند و هدف‌های شومی هم داشتند آنها می‌خواستند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

سردار سلامی اضافه کرد: دشمنان اسلام هر چه می‌توانستند انجام دادند تا نوامیس مسلمانان آواره و کودکان یتیم و خانواده‌ها متلاشی شوند و فقر بیش از پیش ترویج پیدا کند.

وی گفت: همه ارمغان‌های شوم سلطه‌گران مستکبر در کشورهای اسلامی را می‌دانند، این منش و آیین استعمار به‌خصوص برای کشورهای اسلامی است‌، پس باید بیش از پیش هوشیار باشیم.

سردار سلامی ادامه داد: کشورهای اسلامی از تعالیم حیات‌بخش اسلام، فرهنگ غنی برخوردار هستند، همچنین برای رفاه عمومی به صورت جدی تلاش می‌کنند، برای همین دشمنان نمی‌توانند پیشرفت و توسعه جوامع اسلامی را شاهد باشند، پس برای اینکه مانع پیشرفت جوامع اسلامی شوند مدام اندیشه‌های تفرقه افکن را اشاعه می‌دهند.

خدمات سپاه در تاریخ ماندگار است

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف اعم از امنیت، توسعه فرهنگی، ارتقای رفاه عمومی خدمات مهمی داشته است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه خدمات سپاه در منطقه و حافظه مردم به معنای واقعی کلمه ماندگار است، اضافه کرد: یکی از جلوه‌های خدمات سپاه را زمان شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، در آن ایام با فوتی و بستری مواجه بودیم، پس سپاه به واسطه راه‌اندازی بیمارستان و ارائه خدمات درمانی به کنترل این بیماری دست زد پرداخت و اوضاع کنترل شد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سپاه در همه بحران‌ها و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله در کنار مردم است، گفت: بسیج و سپاه برای کاهش آلام اقشار آسیب دیده با تمام توان تلاش می‌کنند، که قدردان زحمات‌شان هستیم.

وی برقراری امنیت پایدار توسط قرارگاه حمزه را مورد اشاره قرار داد و  افزود: اگر با تروریست‌ها در سال‌های نخست پیروزی انقلاب داخل کشور مقابله کردیم، اکنون دشمنان چند صد کیلومتر دورتر از مرزها هم آرامش ندارند.

وی به پوشش خلاء مرزی توسط سپاه توانسته است، اشاره کرد و گفت: امروز امنیت مثال‌زدنی در کشور و فراسوی مرزها حاکم است که به خاطر آن بر خودمان می‌بالیم.

پورجمشیدیان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا در این مراسم با بیان اینکه اختلاف و تفرقه و بلاتکلیفی در بین ما معنی ندارد، گفت: امنیت و تلاش برای توسعه یک ضرورت است که باید با تمام توان و به صورت جدی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم بتوانیم این مسیر طولانی را با سربلندی دنبال کنیم، اضافه کرد: در سایه تعامل و هم افزایی می توانیم کشورمان به قله‌های رفیع افتخار برسانیم.

ضرورت حل مشکلات معیشتی مردم

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی برقراری امنیت پایدار با محوریت سپاه را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردمی کردن این سری اقدامات در استان ثمربخش بوده است که باید این فرآیند را تقویت کنیم.

سردار رجبی دومین راهبرد محوری را معیشت پایدار عنوان کرد و گفت: اقدامات آموزشی، سازندگی، فرهنگی و حمایت‌های مردمی باید در راستای ارتقا و بهبود معیشت مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق فرامین راهبردی اعم از امنیت پایدار و معیشت پایدار، لازم است روحیه جهادی شکل گیرد و از تجربیات پیشکسوتان حداکثر استفاده به عمل آید.

در این مراسم سردار رجبی به جای سردار حبیب شهسوار در فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی، سردار خلیل‌زاده به جای سردار ملکانی در فرماندهی قرارگاه استانی شهید بروجردی و سردار پورجمشیدیان به‌جای سردار تقی اوصانلو در فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا معارفه شد.

 

انتهای پیام
captcha