تأکید نتانیاهو بر لزوم سرکوب آرمان تشکیل دولت فلسطین
کد خبر: 4150458
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

تأکید نتانیاهو بر لزوم سرکوب آرمان تشکیل دولت فلسطین

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز مخالفت شدید با تشکیل دولت مستقل فلسطینی بر لزوم سرکوب اندیشه تشکیل دولت فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه غیرعلنی کمیته روابط خارجی و امنیت کنست این رژیم به شدت تشکیل کشور مستقل فلسطین را رد و تأکید کرد: آرمان فلسطینی‌ها برای به تأسیس کشور مستقل باید به شدت سرکوب شود.

رادیوی رژیم صهیونیستی «کان» برخی از اظهارات نتانیاهو را در جلسه غیرعلنی کمیته روابط خارجی و امنیت کنست این رژیم را منتشر کرد.

نتانیاهو در این اظهارات علاوه بر ابراز مخالفت شدید با تشکیل دولت مستقل فلسطینی و ضرورت سرکوب این آرمان، بر لزوم حمایت از تشکیلات خودگردان نیز تأکید کرد.

به گفته وی، رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان نیاز دارد و آماده کمک اقتصادی به این تشکیلات به منظور جلوگیری از فروپاشی آن است. نتانیاهو تصریح کرد: ما برای فردای بعد از محمود عباس، رئیس کنونی تشکیلات خودگردان آماده می‌شویم. ما علاقه‌مندیم که تشکیلات خودگردان فلسطین به فعالیت خود ادامه دهد و هیچ علاقه‌ای به سقوط آن نداریم.

این اظهارات در حالی اعلام می‌شود که سازمان ملل متحد و حتی نزدیک‌ترین متحدان رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا بر تعهد خود به راه‌ حل دو کشوری مبنی بر تشکیل دولت مستقل فلسطین به عنوان راه‌ حل اصلی مسئله فلسطین تأکید دارند.

از سویی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به این اظهارات تأکید کرد: ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شرقی تنها راه‌ حل برای دستیابی به امنیت و ثبات است.

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: دولت فلسطین وجود دارد و توسط بیش از 140 کشور به رسمیت شناخته شده است و تنها به پایان اشغالگری نیاز دارد تا استقلال خود به طور کامل به دست آورد.

ابوردینه تأکید کرد: اظهارات نتانیاهو نیت واقعی اسرائیل در نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی را به جهانیان نشان می‌دهد و به وضوح حاکی از آن است هیچ طرف اسرائیلی وجود ندارد که بخواهد بر اساس قوانین بین‌المللی به صلح دست یابد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان مداخله جامعه بین‌الملل به‌ویژه دولت آمریکا به منظور پاسخگو کردن تل‌آویو به دلیل اقدامات و اظهارات خلاف قوانین بین‌المللی را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha