رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب دو طرح بزرگ شهرک‌سازی در قدس
کد خبر: 4083166
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب دو طرح بزرگ شهرک‌سازی در قدس

هیئت مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی از تلاش کمیته موسوم به «کمیته برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز در قدس اشغالی» در اسرائیل برای تصویب دو طرح شهرک‌سازی در قدس اشغالی برای ساخت ۳۴۱۲ واحد مسکونی در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، «مؤید شعبان»، رئیس هیئت مقاومت در برابر دیوار حائل وشهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، امروز، 13 شهریورماه، با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد: بر اساس این دو طرح بیش از ۳۴۱۲ واحد جدید صهیونیست‌نشین در مساحتی بالغ بر ۲۱۰۰ هکتار در منطقه واقع در مجاورت دروازه شرقی قدس اشغالی احداث خواهد شد.

وی اظهار کرد: با تصویب این دو طرح توسط مقامات اشغالگر، حدود 2000 فلسطینی ساکن در جوامع کوچک بادیه‌نشین در این منطقه (جبل البابا، وادی الجمل، بیر المسکوب، وادی سینسیل و بدو ابوجورج) در معرض خطر آوارگی و کوچ اجباری قرار دارند، امری که یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

شعبان هشدار داد: اجرای طرح‌های شهرک‌سازی منجر به جدایی شمال کرانه باختری از جنوب آن، مسدودشدن کامل منطقه شرقی بیت‌المقدس و محاصره مناطق (عناتا، الطور، حزما) با شهرک‌های صهیونیستی خواهد شد و از سویی با سلب امکان گسترش قدس به جانب شرق، منجر به انزوای قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین و عدم امکان توسعه آن به سمت شرق خواهد شد.

وی اظهار کرد: این دو طرح منجر به پیوند همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در خارج از محدوده شهرداری و شهرک‌های داخل محدوده شهرداری قدس اشغالی شده و در نتیجه روستاهای فلسطینی به مناطقی در محاصره شهرک‌های صهیونیست‌نشین تبدیل می‌شود. در نتیجه این اقدامات طرح رژیم صهیونیستی موسوم به «قدس بزرگ» تحقق یافته و تغییر به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست به وقوع می‌پیوندد.

شعبان گفت: اجرای طرح شهرک‌سازی موسوم به طرح E1 نقض جدی روند سیاسی حل مسئله فلسطین است، چرا که منجر به تقسیم کرانه باختری و جدا ساختن آن از قدس شرقی خواهد شد. امری که ضربه مهلی به راه‌حل دو کشوری خواهد بود.

وی اظهار کرد: مقامات رژیم اشغالگر به دلیل مخالفت بین‌المللی با این طرح، در مقاطعی اجرای این طرح را به تعویق انداخته اما امروز با اجرای خاموش آن و تلاش برای تغییر واقعیت موجود، جامعه جهانی را فریب می‌دهند.

انتهای پیام
captcha