هشدار مقاومت عراق به آمریکا: بنا به وظیفه شرعی و ملی خود پاسخ مناسبی می‌دهیم
کد خبر: 4150020
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

هشدار مقاومت عراق به آمریکا: بنا به وظیفه شرعی و ملی خود پاسخ مناسبی می‌دهیم

هیئت هماهنگی مقاومت عراق در واکنش به تخلفات آشکار آمریکا در این کشور، تأکید کرد که در مقابل این اقدامات آمریکا ساکت نخواهند ماند و در راستای منافع ملت عراق واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه العهد، هیئت هماهنگی مقاومت عراق بعد از ظهر امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد مقاومت عراق بر مقدم داشتن منافع ملت این کشور و خدمت‌رسانی به آنان بر مسائل دیگر تأکید دارد.

در این بیانیه تصریح شده است: با توجه به حساسیتی که در شرایط کنونی وجود دارد و ضرورت عبور از این مرحله، یکی از اقداماتی که  هیأت هماهنگی مقاومت انجام داده، توقف عملیات‌های نظامی علیه حضور آمریکا در خاک عراق است، ولی نباید این گونه برداشت شود که این اقدام به منزله قبول تداوم این حضور غیر قانونی است که ناقض قانون اساسی عراق هم به شمار می‌رود.

مقاومت عراق در بخش دیگری از بیانیه خود تأکید کرده است: ما از تجاوزات و مداخلات آشکار آمریکا در امور داخلی عراق غافل نیستیم. ادامه وجود پایگاه‌های نظامی، نیروهای رزمی و پهپادهای جاسوسی و نقش مخرب سفارت شرور آمریکا در اشاعه انحراف‌های اخلاقی و هدف قرار دادن هویت فرهنگی، ارزش‌ها و عادات عراق، باعث شده است که ما نیز بنا بر وظیفه شرعی و ملی خود، پاسخ مناسبی دهیم.

هیئت هماهنگی مقاومت عراق در پایان تأکید کرد که بنا بر تلاش‌هایی که دولت عراق باید انجام دهد، مقاومت، آخرین فرصت را می‌دهد تا از این تجاوزات جلوگیری شود و همه باید بدانند که صبر ما حدی دارد و هر کُنشی، واکنشی به همراه خواهد داشت.

در همین ارتباط، کانال تلگرامی صابرین نیوز، به تازگی به نقل از منابع مطلع عراقی، از طرح ترور رهبران گروه‌های مقاومت عراقی از سوی آمریکا خبر داد.

به نوشته این رسانه، الینا رومانسکی، سفیر آمریکا در عراق به برخی طرف‌های سیاسی این کشور اعلام کرده است که واشنگتن چه‌بسا رهبران گروه‌های عراقی و در رأس آنها شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء را به‌خاطر حمله به منافع ایالات‌متحده، هدف قرار دهد.

انتهای پیام
captcha