امام خمینی(ره) ترکیب بین حماسه و عرفان بود
کد خبر: 4145596
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

امام خمینی(ره) ترکیب بین حماسه و عرفان بود

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: امام راحل ترکیب بین حماسه و عرفان بود، هیچکدام از انقلابیون دهه ۴۰ و ۵۰ علم، دانش، معنویت و قدرت مدیریت اجتماعی امام خمینی(ره) را نداشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دشتی، جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی سپاه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دشتی، جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم، در آیینی به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام تاریخی ۱۵ خرداد، گفت: برخی از شخصیت‌های جریان‌ساز تاریخ فقط یک انسان به مثابه سایر افراد نیستند، افرادی چون امام راحل و سردار سلیمانی دارای مکتب منحصر به خود بوده و تاریخ ساز‌ و الهام‌بخش در سطح ملی و منطقه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه امام راحل یک جریان و خط نجات بخش را در جهان معاصر پایه‌ریزی کرد، افزود: شخصیت امام خمینی(ره) جریان‌ساز و زنده است و نباید اجازه بدهیم که دست تحریف، امام راحل را بر خلاف آن چیزی که بود تفسیر کنند.

جانشین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با بیان اینکه در سطح داخلی برخی جریانات و گروه‌های سیاسی بر اساس منش و سیره خود، امام خمینی(ره) را طبق خواسته‌های خود تفسیر و معرفی می‌کنند، گفت: در جنگ شناختی و روایت‌ها امام راحل باید همانگونه که بود به نسل جدید معرفی شود.

وی با اشاره به شخصیت اخلاقی و معنوی کم‌نظیر امام خمینی(ره)، افزود: یکی از دلایل و عوامل مهم در همه‌گیر شدن نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی، عمق ایمان، معنویت و شخصیت اخلاقی ایشان بود.

دشتی گفت: امام خمینی(ره) از نظر سطح علمی، عرفان، اخلاقی، معنوی و مدیریتی برجستگی‌های خاصی نسبت به سایر فقها و علمای حوزه علمیه قم داشت.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره)، علم، اخلاق، عرفان و فلسفه را با روح انقلابی‌گری و احیای دین خدا ترکیب کرده بود و حاضر بود در این مسیر هزینه‌ بدهد، این همان روحیه خاص و ویژه‌ای بود که امام راحل داشت.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: امام راحل ترکیب بین حماسه و عرفان بود، هیچکدام از انقلابیون دهه ۴۰ و ۵۰ علم، دانش و معنویت امام راحل را نداشتند.

وی ادامه داد: آیت‌الله مطهری در بازگشت از سفر فرانسه و دیدار با امام در پاسخ به دوستانش که از او پرسیدند چه دیدی؟ گفت: چهار «آمن» در امام دیدم: آمن به هدف، آمن بسبیله، آمن بقوله و آمن بربه.

دشتی بیان کرد: شهید مطهری در یکی از خاطرات خود آورده است: در یک جلسه خصوصی، ایشان به من گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم. من دست خدا را به وضوح حس می‌کنم.» ، آدمی که دست خدا و عنایت خدا را حس می‌کند و در راه خدا قدم برمی‌دارد، خدا هم به مصداق (ان تنصروا الله ینصرکم) بر نصرت او اضافه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه منطق مقاومت و استقامت را تمام خمینی(ره) به ما آموخت، گفت: امام راحل از عمق جان باور داشت ملتی که در راه خدا گام بردارد، پیروز می‌شود.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم یادآور شد: منطق مقاومت و ایستادگی هزینه‌هایی مانند تحریم‌ و فشار‌های خارجی را بدنبال دارد اما اگر ملتی در این راه مقاومت بخرج دهد، به قله عزت و سربلندی می‌رسد.

انتهای پیام
captcha