واکنش شیخ عیسی قاسم به اعدام دو جوان بحرینی: اراده ملت بحرین تضعیف نمی‌شود
کد خبر: 4145390
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

واکنش شیخ عیسی قاسم به اعدام دو جوان بحرینی: اراده ملت بحرین تضعیف نمی‌شود

آیت الله شیخ عیسی قاسم در واکنش به اعدام دو جوان بحرینی در عربستان سعودی تاکید کرد که این اقدامات نمی‌تواند اراده‌ی ملت بحرین را تضعیف کند و روحیه ایثارگری را در این کشور تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآه البحرین، شیخ عیسی قاسم در حساب توییتری خود به اعدام دو شهروند بحرینی واکنش نشان داد. عربستان سعودی روز دوشنبه دو شهروند بحرینی به نام‌های جعفر سلطان و صادق ثامر را به اتهام عضویت در یک گروه شبه‌نظامی که می‌خواهد پادشاهی‌ها را در خاورمیانه بی‌ثبات کند، اعدام کرد.

شیخ عیسی قاسم نوشت: «ملت بحرین ملتی است که روزانه مقاومت و پایداری خود را در گفتار و کردار ثابت و مستندسازی می کند.»

وی افزود که ملت بحرین که سخن جاویدان خود یعنی «فقط در برابر خداوند زانو خواهیم زد» را بر زبان آورده است، هرگز از این گفتار دست نخواهد کشید.

وی با تاکید بر پایداری ملت بحرین نوشت: «قدرت ملت بحرین در تعداد نیست بلکه در عزم راسخی است که تسلیم نمی شوند، در اراده ای است که تضعیف نمی شود و در روحیه ایثارگری است که کم نمی شود.»

آیت‌الله قاسم در پایان افزود: «ملت بحرین قهرمانان بزرگی دارد که بسیاری تنها پس از روز شهادت به قدرت آنها پی می برند.»

این اقدام عربستان از سوی عفو بین‌الملل و دیگر گروه‌های حقوق بشر محکوم و محاکمه این دو نفر به شدت ناعادلانه توصیف شده است.

اعدام این دو جوان بحرینی، با تظاهراتی در محکومیت این اقدام عربستان سعودی در بحرین همراه بود و تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی تأکید کردند که در مقابل اینگونه اقدامات تسلیم نخواهند شد و حتی اگر یار و یاوری هم در دنیا نداشته باشند، باز هم در مقابل اقدامات ستمگران مقاومت و پایداری خواهند کرد تا بتوانند کرامتی را محقق کنند و رویای آن را در سر می‌پرورانند.

انتهای پیام
captcha