نمایشگاه هنری «عش الولایه» در حرم مطهر رضوی افتتاح شد
کد خبر: 4143045
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
همزمان با دهه کرامت؛

نمایشگاه هنری «عش الولایه» در حرم مطهر رضوی افتتاح شد

به کوشش مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی و به مناسبت دهه کرامت، نمایشگاه هنری «عشق الولایه» در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی با حضور مسئولان این آستان مقدس عصر امروز آغاز به کار کرد.

نمایشگاه هنری «عش الولایه» در حرم مطهر رضوی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، عصر امروز، دوم خرداد در آیین اختتامیه نمایشگاه «عشق الولایه» با اشاره به تاریخچه غنی هنر ایرانی ـ اسلامی در حرم مطهر رضوی، این بارگاه نورانی را نگین اعتاب مقدسه و اماکن متبرکه و مزارات اسلامی در حوزه هنر دانست و اظهار کرد: نمایشگاه فرهنگی و هنری «عشق الولایه»(آشیانه ولایت) به مناسبت دهه کرامت در رواق دارالرحمه واقع در صحن جمهوری اسلامی گشایش یافت و به مدت ۱۰ روز میزبان زائران، مجاوران و هنردوستان در حرم مطهر رضوی است. 

این مبلغ عرصه بین‌الملل ادامه داد: بیش از ۱۵۰ اثر هنری توسط هنرمندان خوش‌ذوق مسلمان از کشور‌های کویت، بحرین، عراق، سوئد، استرالیا و ... با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، اداره کل ارشاد خراسان رضوی و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برای نمایش در نمایشگاه ارسال شده که هم‌اکنون در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است. 

مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی افزود: همچنین کارگاه زنده خلق آثار هنری استاد عبدالرضا صالح از کشور کویت و استاد طالبیان از هنرمندان خراسان در حاشیه نمایشگاه برپاست که بر جذابیت نمایشگاه و آشنایی بیشتر مردم با خلق آثار هنری می‌افزاید.

انتهای پیام
captcha