انتقاد نماینده اسلام‌ستیز هلند از افزایش نمازگزاران در خیابان‌ها
کد خبر: 4143039
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

انتقاد نماینده اسلام‌ستیز هلند از افزایش نمازگزاران در خیابان‌ها

نماینده اسلام‌ستیز پارلمان هلند با بیان این جمله که «هلند دیگر هلند نیست» از افزایش تعداد نمازگزاران در خیابان‌های شهر لاهه شکایت کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، گرت ویلدرز، عضو پارلمان و سیاستمدار راست افراطی هلند، آنچه را که به گفته وی افزایش مسلمانان در هلند است، به سخره گرفته و اظهار داشت که تماشای آن‌ها در حال برگزاری نماز در خیابان‌های هلند بیانگر سلب هویت این کشور است.

ویلدرز ـ سیاستمدار دست راستی که به دیدگاه‌های افراطی خود علیه اعراب و مسلمانان معروف است ـ ویدئویی در توییتر خود منتشر کرد تا از این طریق فعالیت ده‌ها مسلمان را در حال اقامه نماز در داخل و خارج از مسجد «السنة» در لاهه هلند نشان دهد.

این نماینده تندروی پارلمان هلند که رئیس حزب راست افراطی ضد اسلام و ضد مهاجر «برای آزادی» است، با انتشار این ویدئو نوشت: این هلند سال 2023 و این مسجد السنه در لاهه است. خیابان‌های ما پر از نمازگزاران مسلمان است و هلند دیگر هلند نیست.

این اولین بار نیست که ویلدرز علیه مسلمانان دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زند؛ او سال‌هاست که به انتشار پیام‌های نفرت‌انگیز علیه مسلمانان مشغول است و به عنوان شخصیتی مشهور، دائم درحال تلاش برای اخراج مسلمانان از هلند است.

توییتر در آوریل سال گذشته حساب ویلدرز را به دلیل توییتی که در آن به اسلام حمله و در آن به شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان اشاره کرده بود، مسدود کرد.

ویلدرز از سال 2004 پس از دریافت تهدید به مرگ تحت حمایت پلیس زندگی می‌کند. او از مخالفان سرسخت اسلام و مهاجرت به هلند است و به طور فعال از حساب توییتر خود برای حمله به اسلام‌گرایان و مهاجران پناهجو استفاده می‌کند.

حزب او در سال 2021 در برنامه انتخاباتی خود برای سال‌های 2021 تا 2025 متعهد شد که «وزارت پاکسازی از اسلام» را تأسیس کند. او همچنین متعهد شد که دین اسلام را به عنوان یک «ایدئولوژی توتالیتر» تعریف و همچنین فعالیت مساجد و مدارس اسلامی را ممنوع کند.

برنامه انتخاباتی حزب او همچنین شامل اجرای ممنوعیت پوشیدن حجاب در اماکن عمومی، توقف درخواست پناهندگی و بستن مراکز پناهندگان بود.

انتهای پیام
captcha