ظهور اسلام‌هراسی در انتخابات اسپانیا
کد خبر: 4144507
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

ظهور اسلام‌هراسی در انتخابات اسپانیا

در سال‌های اخیر گفتمان اسلام‌هراسی در انتخابات مختلفی که در اسپانیا برگزار شده، به شکل قابل توجهی نمود داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از القدس العربی، درحالی که در سال‌های اخیر و انتخابات مختلفی که در اسپانیا برگزار شده، گفتمان عمومی، ناسیونالیسم اسپانیایی بوده است. اما این گفتمان یک گفتمان میهن‌پرستانه و متأثر از تاریخ و تمدان اسپانیا نیست؛ بلکه یکی از عناصر اصلی آن موضوع اسلام‌هراسی بوده که در انتخابات مختلف خود را نشان داده است.

در طول دوره‌های انتخاباتی اخیر در اسپانیا، ناسیونالیسم اسپانیایی، گفتمان عمومی را به خود اختصاص داده است. این یک گفتمان میهن‌پرستانه نیست که شامل تنوع عظیم و غنی باشد. این گفتمان، پایه شکوفایی تمدن‌ها را در شبه جزیره ایبری بنا نهاد. برعکس، یکی از عناصر اصلی در این گفتمان، اسلام‌هراسی است که متأسفانه در این سال انتخاباتی که اسپانیا انتخاب شهرداران، نمایندگان منطقه‌ای و در نهایت رئیس دولت باشد، حضور خواهد داشت.

در همین راستا، در مبارزات انتخاباتی 2019، حزب جدیدی در صحنه سیاسی ظاهر شد که از تحریف تاریخ اسپانیا استفاده کرده و اسلام را به عنوان راهبرد اصلی هدف قرار داد.

حزب سیاسی «بوکس» تحت شعارهایی مانند «بازپس‌گیری جدید» برنامه خود را به عنوان تنها راه حل در برابر تهدید اسلام و به نفع حفظ هویت اسپانیایی کاتولیک تدوین کرد.

مصطفی ولد سلام که با پدیده اسلام‌هراسی در کاتالونیا مبارزه می‌کند، می‌گوید ما باید به اسپانیا به عنوان بخشی از بستر جهانی نگاه کنیم، جایی که حملات علیه مسلمانان در همه جا افزایش یافته است.

وی در عین حال خاطرنشان می‌کند: معضل یا تناقض این است که اسپانیا باید کاملاً متفاوت و برعکس عمل کند؛ زیرا همه می‌دانند که شکوه و جلال اندلس در اسپانیا به برکت مسلمانان و زمانی بود که در آن حکومت اسلامی ایجاد شده بود. اما اکنون می‌بینیم که برعکس عمل شده و به مسلمانان حمله می‌شود.

انتهای پیام
captcha