گرامیداشت یاد شهدا راهی برای مصون‌سازی جامعه است
کد خبر: 4140180
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

گرامیداشت یاد شهدا راهی برای مصون‌سازی جامعه است

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و معرفی فضیلت‌های آنان وظیفه همگانی است و بهترین راهکار برای مصون‌سازی جامعه در برابر هجمه‌ها و آسیب‌ها است.

علی فاضلی‌فرد، فرماندار شهرستان بیرجندبه گزارش ایکنا، به نقل از فرمانداری بیرجند، علی فاضلی‌فرد، فرماندار شهرستان بیرجند امروز 21 اردیبهشت ماه در جلسه هیئت امنای شهدای گمنام شهرستان بیرجند، با تأکید بر اینکه حیات شهدا حیات طیبه است، اظهار کرد: برای همه انسان‌ها از واژه موت استفاده می‌شود اما برای شهدا می‌گویند؛ «هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه زنده‌ترند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند».

وی با تأکید بر اینکه تمام صفات پسندیده انسانی را در شهدا می‌توان به وضوح پیدا کرد، بیان داشت: شهدا الگوهای جاویدان هستند که تا ابد نامشان در تاریخ این سرزمین باقی خواهد ماند و تنها یک قشر سنی خاص را مخاطب قرار نخواهند داد چراکه شهیدان ما در همه اقشار سنی هستند.

فرماندار شهرستان بیرجند تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و معرفی فضیلت‌های آنان وظیفه همگانی است و بهترین راهکار برای مصون سازی جامعه در برابر هجمه‌ها و آسیب‌ها است.

فاضلی‌فرد توسل به شهدا را یکی از راه‌های برقراری ارتباط با شهدا ذکر کرد و افزود: شهدا دایره‌المعارفی از تقوا و ولایت‌مداری هستند و توسل به آ‌ن‌ها سبب نزدیک شدن انسان به خداوند می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ما تا زمانی که حیات داریم مدیون شهدا و جانفشانی آ‌ن‌ها هستیم و این دین بزرگ تا آخرین لحظه زندگی بر گردن ما است، گفت: اگر برای شهدا یک قدم برداریم قطعا آن‌ها چند قدم بیشتر از ما برمی‌دارند و خودشان مسیر را هموار می‌کنند چراکه شهدا ناظر و حاضر هستند.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: شهیدان برای دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) و نظام اسلامی به شهادت رسیدند و همه ما باید با دفاع و پشتیبانی از ولایت فقیه که به فرموده امام(ره) استمرار حرکت انبیاء است، راه آن‌ها را ادامه دهیم.

فاضلی‌فرد اظهار کرد: خوشبختانه در دولت کنونی توجه خاصی به مباحث فرهنگی می‌شود بنابراین امروز هرچه در راه فرهنگ شهید و شهادت هزینه شود کم است زیرا این هزینه نوعی سرمایه‌گذاری برای نظام اسلامی است.

وی برخی از مشکلات کنونی را ناشی از عدم توجه دولت‌های پیشین به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: امورات کشور جز با کار جهادی و انقلابی به سرانجام نمی‌رسد لذا وظیفه ما است در این مسیر حرکت کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

انتهای پیام
captcha