شهید مطهری معلمی که آموخته‌هایش را به زبان روز ارائه می‌کرد + فیلم
کد خبر: 4138896
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
سیف:

شهید مطهری معلمی که آموخته‌هایش را به زبان روز ارائه می‌کرد + فیلم

مدرس و پیشکسوت قرآنی به مناسبت هفته معلم طی پیامی تصویری گفت: یاد می‌کنیم از معلم بزرگ انقلاب، علامه شهید مطهری که آموزه‌هایش را به زبان روز به ما آموخت، معلمان نیز سعی کنند، روش آموزش جدید و به‌روزی داشته باشند.

سید‌مهدی سیف، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمانبه گزارش ایکنا، سید‌مهدی سیف، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان و عضو هیئت علمی مؤسسه کشوری مهد قرآن، طی پیامی هفته معلم را گرامیداشت. فیلم و متن این پیام در ذیل آمده است؛

«همکاران و معلمان، روز و هفته معلم بر شما مبارک باد. شما معلمان خوبی که سعی می‌کنید تا مرام‌ها و رفتارها را تربیت کنید و آموزش دهید و بر رنگ و بوی خدایی تکیه کنید. اولین و بزرگترین معلم، خداوند متعال است که فرمود: «الرَّحْمَنُ/ عَلَّمَ الْقُرْآنَ». خداوند رحمت، قرآن را یاد داد.

این تبریک را به معلمان قرآنی عرض می‌کنم که پیرو خدا، به عنوان نخستین معلم، و پیامبر اکرم(ص)، به عنوان جانشین خدا بر زمین، هستند. بنابر این همه از خدا می‌خواهیم که به ما رنگ خود را عطا کند، «صِبْغَةَ اللَّه»تا ما هم به رنگ خدا، دربیاییم و معلمانی به رنگ خدا باشیم و معلمی‌مان را از خدا، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) گرفته باشیم، چنانکه خدای متعال در بخش پایانی آیه 79 سوره مبارکه آل‌عمران می‌گوید:‌ «وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ».

بر ما معلمان است که خداشناس و خداپرست باشیم به ویژه هنگامی که کتاب خدا را درس می‌دهید، بنابر این در حدیث مشهور و منصوب به پیامبر اکرم(ص) آمده است: «ﺧَﯿﺮُﮐُﻢ ﻣَﻦ ﺗَﻌَﻠَّﻢَ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥَ ﻭَ ﻋَﻠَّﻤَﻪ؛ بهترین ﺷﻤﺎ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﯾﺎﺩ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﯾﺎﺩ دﻫﺪ».

از خدا می‌خواهم در هفته بزرگداشت مقام معلم به ما نظر کند تا معلمانی به رنگ خدا و از ربانیین باشیم. سعی کنید روز به روز روش آموزشتان را جدید و به‌روز کنید. امیدوارم خداوند به ما تفضل کند تا پیرو پیامبر اکرم(ص) و خاندان معصومش باشیم.

در پایان یادی می‌کنیم از معلم بزرگ انقلاب، علامه شهید مطهری و از تجربیات این معلم شهید بهره‌مند شویم. او که تجربیاتش را از قرآن و پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) آموخته بود و سعی کرد تا آموزه‌هایش را به زبان روز به ما بیاموزد.

ان‌شاءالله که خداوند به زندگی ما برکت دهد تا همواره در خدمت قرآن، تعلیم و تعلّم و تربیت قرآنی باشیم.»

انتهای پیام
captcha