سازمان همکاری اسلامی به سودان هیئت اعزام می‌کند
کد خبر: 4138641
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

سازمان همکاری اسلامی به سودان هیئت اعزام می‌کند

سازمان همکاری اسلامی از تصمیم خود برای اعزام هیئتی بلندپایه به سودان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، سازمان همکاری اسلامی در نظر دارد با هماهنگی عربستان سعودی که ریاست اجلاس کنونی این سازمان را برعهده دارد، هیئتی بلندپایه را به سودان بفرستد.

این موضوع در بیانیه‌ای منتشر شده است که از سوی این سازمان پس از نشست اضطراری در مقر آن در جده در غرب عربستان سعودی برای گفت‌وگو درباره تحولات سودان تشکیل شده بود.

در این بیانیه آمده است: سازمان همکاری اسلامی به دعوت عربستان سعودی، رئیس اجلاس سران کشورهای اسلامی و رئیس کمیته اجرایی سازمان برای بررسی وضعیت سودان، نشستی اضطراری برگزار کرده و به توصیه‌های کشورهای عضو، از جمله اعزام یک هیئت عالی‌رتبه به سودان عمل خواهد کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سودان شاهد تحولات جدی است که نیاز به اقدام فوری دارد. این کشور در نتیجه درگیری ارتش سودان با نیروهای واکنش سریع که منجر به تلفات زیادی شده، شرایط انسانی بدی را پشت سر می‌گذارد.

در بيانيه سازمان ضمن تقاضا برای تلاش بیشتر جهت دستیابی به آتش بس فوری و دائمی از طرفین خواسته شده است که مشکلات خود را با گفت‌وگو حل کنند.

از  روز 15 آوریل (26 فروردین)، سودان شاهد درگیری‌های گسترده‌ای بین ارتش به رهبری عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری محمد حمدان دقلو (حمیدتی) بوده است. دو طرف درگیری یکدیگر را مسئول شروع این درگیری‌ها می‌دانند. در این درگیری‌ها صدها نظامی کشته و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha