فروش آثار هنری اسلامی در حراج لندن
کد خبر: 4137723
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

فروش آثار هنری اسلامی در حراج لندن

خانه حراج مشهور لندن مناقصه‌ای برگزار کرد که شامل آثار هنری اسلامی تا اوایل قرن 19 بود.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، بندیکت کارتر، رئیس دپارتمان هنر اسلامی و هندی حراج ساتبی (Sotheby) به آنادولی گفت: در این حراج که روز 26 آوریل (6 اردیبهشت) برگزار شد آثار هنری مختلفی متعلق به جهان اسلام به معرض فروش گذاشته شد.

این آثار متعلق به بخش‌های مختلفی از جهان اسلام از اسپانیا، ایران، ترکیه،‌ مناطق مختلف خاورمیانه تا شمال آفریقا بودند.

وی افزود: 135 قطعه در این حراج به فروش رسید. از جمله نکات برجسته این حراج دو شمشیر هندی بود که یکی از آنها متعلق به قرن هفدهم و دیگری متعلق به قرن هجدهم بود. گران‌ترین کالای فروخته شده، برگه‌ای از شاهنامه شاه طهماسب بود که صحنه نبردی از جنگ ایران و توران را به تصویر می‌کشد که به قیمت 4.9 میلیون پوند (6.1 میلیون دلار) فروخته شد. این هدیه شاه طهماسب، پسر شاه اسماعیل، به سلطان سلیم دوم عثمانی در سال 1568 بود. علاوه بر آن، آثار مهم قرآنی از جمله تک‌برگ‌هایی متعلق به دوران اولیه اسلامی از قرن هشتم تا نهم و همچنین قرآن‌هایی از ترکیه عثمانی در قرن 17 و 18 و همچنین هند و ایران در این حراج فروخته شد.

کارتر اعلام کرد: ارزش کلی آثار به فروش رفته 12.5 میلیون پوند (حدود 15.7 میلیون دلار) و تعداد آثار به فروش رفته 84 قطعه بود که شامل آثار سفال،‌ فلزکاری، منسوجات و نقاشی است.

در سال‌های اخیر، علاقه به هنر اسلامی به‌طور قابل توجهی افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل افزایش ثروت و علاقه مجموعه‌داران منطقه خاورمیانه و آسیا بوده است.

انتهای پیام
captcha