برگزاری کارگاه‌های کارشناسان ساتبیز در دوسالانه هنر اسلامی در جده
کد خبر: 4125724
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

برگزاری کارگاه‌های کارشناسان ساتبیز در دوسالانه هنر اسلامی در جده

در حاشیه دوسالانه هنر اسلامی در جده عربستان کارشناسان حراجی ساتبیز لندن سلسله سخنرانی‌هایی را با موضوعات مختلف مربوط به هنر اسلامی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت هر، در تاریخ 4 تا 13 مارس (13 تا 22 اسفند)، اولین دوسالانه هنرهای اسلامی در جده که توسط بنیاد دوسالانه دیریه سازماندهی شده است، میزبان مجموعه‌ای از سخنرانی‌های ارائه شده از سوی خانه حراج بریتانیایی ساتبیز خواهد بود.

چهار سمینار و میزگرد از سوی کارشناسان ساتبیز که از شرکای حامی دوسالانه است برگزار خواهد شد.

موضوعاتی از جمله مهم‌ترین گرایش‌ها در هنر معاصر عرب تا روش‌های متعددی که هنر اسلامی بر تجارت جواهرات مدرن تأثیر گذاشته است در این سخنرانی‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این مشارکت بر اساس حمایت ساتبیز از افتتاحیه دوسالانه هنر معاصر بنیاد دیریه، با میزبانی اولین نمایشگاه هنرهای دیجیتال و نمایشگاه NFT در عربستان سعودی در فوریه 2022 صورت می‌گیرد .

ادوارد گیبس، رئیس بخش خاورمیانه و هند ساتبیز اظهار کرد: ساتبیز دارای سابقه‌ای قوی در حمایت از برنامه‌های فرهنگی در خاورمیانه است که نشانه تعهد به گسترش آموزش و تنوع بخشیدن به ابتکارات فرهنگی است.

وی افزود: ما خوشحالیم که پس از حمایت از اولین دوسالانه هنر معاصر عربستان در سال گذشته برای دومین بار با بنیاد دیریه همکاری می‌کنیم و به اشتراک‌گذاری تخصص خود در این زمینه ادامه می‌دهیم.

الکساندرا روی، مدیر فروش ساتبیز در بخش هنر قرن بیستم در خاورمیانه، در سخنرانی خود با عنوان «یک روز از زندگی یک متخصص» در چهارم مارس، پنج رویداد مهم از حرفه خود را ارائه خواهد کرد. او درباره اشیاء نادری که به حراج گذاشته می‌شوند، اهمیت منشأ و اینکه چگونه برخی از اشیای کمیاب استثنایی به قیمت‌های بی‌سابقه می‌رسند، بحث خواهد کرد.

در 7 مارس، تاریخچه هنر اسلامی در سخنرانی گیبس با عنوان «تاریخ گردآوری هنر اسلامی» مورد بررسی قرار می‌گیرد که به چندین موسسه غربی نیز که مجموعه‌های قابل توجهی از هنر اسلامی دارند می‌پردازد.

در همان روز، سوفی استیونز، کارشناس جواهرات مستقر در شعبه دبی ساتبیز، سخنرانی با عنوان «تأثیرات هندی و اسلامی و تولد دوباره مصر در طراحی جواهرات قرن بیستم» ارائه خواهد کرد. وی با نمونه‌هایی از طرح‌های معروف کارتیه در قرن بیستم تا تداوم الگوهای مشابه در مجموعه‌های مدرن جواهرات، اهمیت هنر اسلامی و مغول را در طراحی جواهرات بررسی خواهد کرد.

در 13 مارس، می الدیب، رئیس بخش فروش خاورمیانه ساتبیز سخنرانی خود را با عنوان «کاوشی در هنر مدرن و معاصر عرب» ارائه خواهد کرد که بر روندها و هنرمندان اصلی در این منطقه می‌پردازد و گزارشی تاریخی از هنر معاصر و مدرن عرب در قرن بیستم ارائه می‌کند.

اگرچه هنوز جدول زمانی توسط این بنیاد اعلام نشده است، اما دور دوم این نشست‌ها در ماه آوریل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha