دوره دوم مطالعاتی بینش مطهر برگزار می‌شود
کد خبر: 4137635
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

دوره دوم مطالعاتی بینش مطهر برگزار می‌شود

رئیس اداره سبک زندگی و تعالی خانواده حوزه خواهران از برگزاری دومین دوره مطالعاتی بینش مطهر به مناسبت روز معلم و گرامیداشت آیت‎الله شهید مرتضی مطهری خبر داد.

دوره دوم مطالعاتی بینش مطهر برگزار می‌شودزاهره‌سادات میرجعفری، رئیس اداره سبک زندگی و تعالی خانواده اداره کل امور تهذیبی و تربیتی حوزه علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: اولین دوره این طرح از سوی اداره کل امور تهذیبی و تربیتی حوزه علمیه خواهران در آبان ماه سال 1401 برگزار شد و با توجه به خاتمه‌یافتن دوره نخست، دوره دوم این طرح مطالعاتی با همکاری مؤسسه بینش مطهر و از نیمه اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد. 

وی با بیان این که ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای حضور در این طرح از 29 فروردین سال جاری شروع شده است، افزود: موسسه بینش مطهر تاکنون در بسیاری از سازمان‌ها و مراکز مختلف از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و... دوره مذکور را برگزار کرده است.

میرجعفری با بیان اینکه دوره دوم طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری برای طلاب تمام سطوح حضوری و غیرحضوری، مبلغان، دانش‌آموختگان و اساتید سراسر کشور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره، ایجاد نظام فکری بر مبنای تعالیم چارچوب‌های اسلام ناب محمدی و بر اساس اندیشه‌های شهید مطهری به عنوان مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی همچنین کادرسازی و تربیت نیروی انسانی علمی و دینی است.

وی، ارتقاء سطح شناخت و معرفت عمومی جامعه در مواجهه با جریان‌های اسلام اجتماعی – سیاسی و تهاجم فرهنگی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات اعتقادی جامعه و جوانان را از دیگر اهداف این طرح مطالعاتی برشمرد و گفت: علاوه بر استفاده از محتوای غنی آثار شهید مطهری، برای کتب طرح مطالعاتی، درسنامه‌های تکمیلی، کتب نوجوان و لوح‌های فشرده نیز تنظیم شده است که به عنوان منابع طرح مطالعاتی بینش مطهر با تکیه بر آرای علمای ربانی (مرحوم امام خمینی، رهبر انقلاب، علامه طباطبایی، آیت‌­الله مصباح یزدی و آیت­‌الله جوادی آملی) و همچنین مباحث قرآنی در قالب بینش و رفتار قرآنی قابل تدریس و استفاده هستند.

رئیس اداره سبک زندگی و تعالی خانواده اداره کل امور تهذیبی و تربیتی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران، تصریح کرد: طرح مذکور، در دیداری که مسئولین و استادان طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری با رهبر معظم انقلاب داشتند مورد تمجید ایشان قرار گرفت و فرمودند: «من این کار را کار ذی قیمتی می‌دانم و توصیه می‌­کنم این کار را جدی بگیرید.»

وی با بیان اینکه اعطای گواهینامه معتبر و بهره‌گیری از ممتازین در برنامه‌های علمی مانند نشست‌های معرفتی و ایجاد امتیاز فرهنگی در سامانه نجم از جمله امتیازات حضور در این دوره است؛ تصریح کرد: مراحل و منابع طرح مطالعاتی بینش مطهر در 4 سطح و 11 مرحله برای طلاب، اساتید، مبلغان و دانش‌آموختگان تنظیم شده است.

میرجعفری با بیان اینکه دوره بینش مطهر به صورت حضوری در مراکز استان‌ها و در صورت به حد نصاب رسیدن کلاس‌ها در مدارس برگزار خواهد شد، اضافه کرد:  
کتب شهید مطهری به صورت سیر مطالعاتی گام به گام، تدریس، خوانش و مباحثه خواهد شد و برای بینش‌پژوهانی که نمره آنها برابر و بیشتر از 75 باشد، گواهی قبولی در آن کتاب صادر می‌شود.

وی افزود: سیره امیرالمؤمنیی(ع)، سیره نبوی، نهضت حسینی، مهدویت، حق و عدالت، حقوق زن و مرد در اسلام، اسلام و ملی‌گرایی، بیداری اسلامی، ولایت فقیه و روحانیت، مسئله نفاق، تبلیغ، امر به معروف و نهی از منکر برخی از عناوین طراحی شده برای این دوره است.  

 

انتهای پیام
captcha