مسابقات قرآن جمعیت هلال‌ احمر در شهرکرد برگزار شد
کد خبر: 4135569
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۴
با حضور ۵۶ متسابق

مسابقات قرآن جمعیت هلال‌ احمر در شهرکرد برگزار شد

رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان شهرکرد گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر با حضور ۵۶ متسابق برگزار شد.

مسابقات قرآن هلال احمر شهرکرد

مجید رفیعی، رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در خصوص برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: امسال این مسابقات با شعار «خدمت، صلح و دوستی» در روز‌های 28 و 29 فروردین‌ماه با حضور متسابقان جامعه هدف در اداره جمعیت هلال‌ احمر شعبه شهرکرد همزمان با سایر شهرستان‌ها در بخش‌های کتبی و شفاهی برگزار شد.

وی در خصوص رشته‌های این دوره از مسابقات بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های آوایی شامل قرائت ترتیل سوره یاسین در دو بخش آقایان و بانوان، قرائت تحقیق سوره انبیاء در بخش آقایان و رشته حفظ شامل جزءهای یک، سه، پنج، ۱۰، ۱۵ و کل قرآن کریم و حفظ سوره یاسین برگزار شد.

رفیعی افزود: همچنین رشته‌های کتبی شامل تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه یاسین، ترجمه و شرح نامه امام علی(ع) به امام حسن(ع) با محوریت‌نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و احکام در سطح احکام عمومی از توضیح‌المسائل مراجع عظام با محوریت احکام تقلید، طهارت و نجاسات، نماز، خمس، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تصریح اینکه در این دوره از مسابقات 56 شرکت‌کننده خانم و آقا از شهرکرد در مرحله شهرستانی حضور داشتند، گفت: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در روز ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور برگزیدگان شهرستانی برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، اسامی راه‌یافتگان استان به مرحله کشوری تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه مسابقات قرآن مستقر در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha