مراسم باشکوه قرائت قرآن و ادعیه در مسجد اعظم کوفه + فیلم
کد خبر: 4132968
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
خانه‌های خدا در ماه ضیافت / 5

مراسم باشکوه قرائت قرآن و ادعیه در مسجد اعظم کوفه + فیلم

آئین با عظمت جزءخوانی قرآن کریم و قرائت ادعیه در ایام ماه مبارک رمضان با حضور جمع کثیری از روزه‌داران و مؤمنان در مسجد اعظم کوفه در استان نجف اشرف برگزار می‌شود.

مراسم باشکوه قرائت قرآن و ادعیه در مسجد اعظم کوفه + فیلم

به گزارش ایکنا، مسجد کوفه از حیث جایگاه تاریخی و دینی آن در ماه مبارک رمضان میزبان محافل با شکوه اقامه نماز، ختم قرآن و دعا و سخنرانی با حضور روزه‌داران و مردم شهر کوفه و استان نجف است.

مطابق برنامه عبادی وضع شده توسط تولیت مسجد اعظم کوفه، برای این ایام مبارک جلسات ختم تلاوت قرآن به شکل سه بار در روز برگزار می‌شود.

این جلسات شامل یک ختم صبحگاهی است که در ساعت چهار و نیم صبح در صحن مسجد با حضور قاریان مسجد کوفه ضیاء الزرقی و کرار الفتلاوی برگزار می‌شود.

جلسه دوم ختم تلاوت قرآن در وقت ظهر و از ساعت دوازده و نیم در محراب امیر‌المؤمنین با حضور دو قاری مسجد کوفه سیدمحمد السعبری و جعفر الربیعی از حافظان قرآن برگزار می‌شود و جلسه شبانه هم در صحن مسجد از ساعت 10 شب آغاز می‌شود و سید عادل الیاسری و شیخ علاء الصادقی دو قاری ممتاز در این جلسه هستند که قرائت آن‌ها از شبکه ماهواره‌ای کربلاء هم پخش مستقیم دارد.

جلسات دیگر ختم قرآن توسط تولیت مسجد کوفه در خارج مسجد برگزار می‌شود که از جمله آن جلسه تلاوت قرآن در مسجد حمراء، مرقد یونس نبی(ع) است که ساعت پنج هر روز عصر ایام ماه مبارک برگزار می‌شود.

یکی دیگر از این مراسم قرآنی با همکاری هیئت الحوراء در حسینیه امام مهدی(عج) در ساعت 9 شب برگزار می‌شود.

همچنین برپایی مجالس وعظ و خطابه در صحن مسجد اعظم در ساعت 9 شب، برنامه منبر فقهی زیر نظر حوزه استفتائات دینی و شورای تبلیغ و ارشاد به ریاست شیخ احمد الربیعی و همچنین منبر مسائل عقیدتی در محراب امیرالمؤمنین(ع) برگزار می‌شود.

مراسم باشکوه قرائت قرآن و ادعیه در مسجد اعظم کوفه + فیلم

از دیگر فعالیت‌هایی که به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، قرائت ادعیه مشهور رمضانی نظیر دعای افتتاح و دعای کمیل بن زیاد در صحن مسجد اعظم کوفه است که با صوت حاج حیدر عزیز الکوفی، مؤذن مسجد کوفه پس از افطار در ساعت هشت برگزار می‌شود. دعای بهاء و دیگر ادعیه مشهور نیز در سحرهای ماه مبارک رمضان در مسجد تلاوت می‌شود.

در ویدئوی زیر بخشی از قرائت دعای افتتاح در صحن اصلی مسجد کوفه و حال و هوای قرآنی این مکان عبادی در ایام ماه مبارک رمضان را مشاهده می‌کنید.

در شب‌های قدر و ایام شهادت امیرالمؤمنین، امام علی(ع) نیز برنامه‌های پر شور ویژه این شب‌ها در مسجد کوفه برگزار می‌شود که در این پیوست می‌توانید گزارش تصویری خبرگزاری ایکنا از حال و هوای شب قدر نوزدهم ماه مبارک رمضان را مشاهده کنید.

انتهای پیام
captcha