حل آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های مردم و گروه‌های جهادی
کد خبر: 4131230
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

حل آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های مردم و گروه‌های جهادی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مسائل آسیب‌های اجتماعی در استان وجود دارد که تلاش شده با استفاده از ظرفیت‌های مردم و گروه‌های جهادی به حداقل برسد.

شورای اداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی امروز ۱۴ فروردین‌ماه در نخستین شورای اداری استان سال جدید که با حضور استاندار خراسان جنوبی و دستیار رئیس جمهور در مردمی سازی دولت برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان همواره در انتخابات به نیروهای ارزشی و ولایت رای می‌دهند و علیرغم ضعف‌هایی که در حوزه‌های اقتصادی و زیرساختی وجود دارد، اما همیشه رای به نیروی اصولی و ولایی بوده است.

وی افزود: مردم استان خراسان‌جنوبی ولایی، انقلابی و مذهبی هستند و در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی این موضوع را به اثبات رسانده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: از همین رو به تناسب جمعیت شاهد بالاترین حضور هوشمند در مناسبت‌های ملی و مذهبی هستیم و در انتخابات هم به تناسب جمعیت رتبه‌های اول یا دوم کشوری را کسب کرده‌ایم.

طالبی با اشاره به وجود هفت پدر علم روز در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حوزه اجرایی نیز خراسان‌جنوبی سهم خوبی در دولت سیزدهم داشته و امید است ثمرات آن به مردم برسد؛ البته در کنار این مسائل آسیب‌های اجتماعی هم وجود دارد که تلاش شده با استفاده از ظرفیت‌های مردم و گروه‌های جهادی به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس نیز گفت: ماه مبارک رمضان بهترین ایام برای ارتباط با خدا است و بندگانی که از این فرصت به بهترین شکل استفاده می‌کنند جزو مقربان هستند.

وی با بیان اینکه هدف همه علوم در علم اخلاق خلاصه می‌شود و اخلاق موتور محرک خانواده است، گفت: پیامبر اکرم(ص) همه فلسفه بعثت خود را اخلاق معرفی کرده است.

محمدی بیان کرد: اخلاق در حوزه فردی و اجتماعی هدف‌هایی را دنبال می‌کند که رابطه انسان با خدا از هدف‌های نهایی است؛ حتی مسئولیت‌های اجتماعی نیز از طریق عبادت خدا و استعانت از دین تسهیل می‌شود و نهایت هدف اخلاق اجتماعی خدمت به بندگان خدا است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم در دورترین نقاط کشور و مناطق محروم در نزد خداوند محبوب تر است و مهر قبولی بر اعمال مسئولان نیز زمانی زده می‌شود که مشکلی از جامعه را حل کنند، یادآور شد: شاد کردن دل‌ها، باز کردن گره از مشکلات دیگران و خدمت بهتر و بیشتر به جامعه از مصادیق اخلاق اجتماعی است که اهمیت زیادی دارد.

 

انتهای پیام
captcha