حمایت از استاد حامی حقوق فلسطینیان در آمریکا
کد خبر: 4128520
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

حمایت از استاد حامی حقوق فلسطینیان در آمریکا

یک سازمان حقوق بشری از استاد دانشگاهی در آمریکا که به دلیل تدریس مطالب مربوط به جنایات اسرائیل تحت فشار گروه‌های راست‌گرا قرار گرفته است، اعلام حمایت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست مانیتور، سازمان دانشگاه در خدمت برابری (Academia For Equality) که یک سازمان حقوق بشری محسوب می‌شود، همبستگی خود را با ناتال ترال، استاد آمریکایی که به دلیل تدریس دوره آپارتاید در اسرائیل مورد حملات گروه‌های راست گرا و طرفدار اسرائیل قرار گرفت، اعلام کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای با ناتان ترال، که دوره آپارتاید در اسرائیل را در کالج «بارد» در ایالات متحده تدریس می‌کند اعلام همبستگی کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است که گروه‌های راست‌گرای اسرائیل با طرح ادعاهای گمراه‌کننده مبنی بر ضدیهودی بودن محتوای سخنرانی‌های این استاد، به وی حمله کردند. این تلاش دیگری برای یکسان جلوه دادن انتقاد از اسرائیل با یهودستیزی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این امر نشان داد که گروه‌های راست‌گرای اسرائیل از ادعاهای نادرست یهودستیزی به عنوان سلاح استفاده می‌کنند و به دنبال خاموش کردن مخالفان، کاهش سخنان انتقادی نسبت به سیاست‌های اسرائیل و جلوگیری از همبستگی با فلسطینیان در دانشگاه‌های آمریکا هستند.

این سازمان تأکید کرد که در کنار حقیقت قاطعانه می‌ایستد و خواستار آن است که انتقاد از سیاست‌های اسرائیل با خصومت با یهودیان یا تبعیض علیه آنها اشتباه نشود.

سال گذشته، عفو بین‌الملل رژیم اسرائیل را یک حکومت «آپارتاید» توصیف و کشتار و شکنجه‌هایی که این رژیم علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد را محکوم کرد. این سازمان از طریق حساب رسمی توییتر خود تأکید کرد که اسرائیل، فلسطینی‌ها را از حقوق خود محروم می‌کند.

عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر که بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی حقوق بشر در جهان هستند قبلاً دو گزارش جداگانه درباره آپارتاید رژیم اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینی‌ها منتشر کرده‌اند. همچنین مایکل لینک، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جامعه بین‌المللی انتقاد کرده و گفته بود که برای دهه‌ها به اسرائیل اجازه داده شده است تا یک نظام سیاسی را ایجاد کند که او آن را «آپارتاید» توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha