نامه سرگشاده ۶۸۰ سازمان و شخصیت بین‌المللی به رئیس‌جمهور آمریکا
کد خبر: 3978930
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

نامه سرگشاده ۶۸۰ سازمان و شخصیت بین‌المللی به رئیس‌جمهور آمریکا

۶۸۰ سازمان و شخصیت بین‌المللی در نامه سرگشاده‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته‌اند که از حمایت اسرائیل دست برداشته و در راستای توقف خشونت و سرکوب سازمان‌یافته علیه فلسطینیان اقدام کند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، در این نامه 680 شخصیت بین‌المللی از 75 دولت جهان طی نامه‌ای سرگشاده به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ضرورت اقدام برای توقف «خشونت سازمان‌یافته اسرائیل علیه فلسطینیان» را به وی خاطرنشان کردند.

برندگان جایزه نوبل، روزنامه‌نگاران و نویسندگان مشهور، سیاستمداران بین‌المللی و همچنین نهادها و برخی از شخصیت‌های اسرائیلی نیز در بین این امضاکنندگان هستند.

در این نامه از ایالات‌متحده و دولت جدید این کشور خواسته شده است تا به منظور توقف سلطه و سرکوب سازمان‌یافته اسرائیل علیه ملت فلسطین اقدام کند، چرا که در غیر این صورت، دست‌یابی به صلحی عادلانه و پایدار برای تمام طرف‌ها دور از دسترس خواهد بود.

در این نامه آمده است که  دولت شما که بنای سیاست خارجی خود را بر دفاع از مردم‌سالاری و حمایت از حقوق بشر گذاشته است و همچنین بیان کرده‌اید که مردم فلسطین و اسرائیل حق زندگی در امنیت و بهره بردن به شکلی مساوی از آزادی، شکوفایی و عدالت را دارند؛ اما میان این اظهارات و زندگی روزمره در فلسطین فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

این در حالی است که دولت آمریکا همواره مهم‌ترین متحد اسرائیل بوده و از تمام اقدامات این رژیم در تمام سطح به قوی‌ترین شکل حمایت کرده است و حتی از صدور قطعنامه‌های بی‌اثر علیه اسرائیل نیز جلوگیری کرده است.

انتهای پیام
captcha