تجلیل مدیر جامعه الزهرا(س) از کارگردان فیلم مستند «6410 روز اسارت»
کد خبر: 4128346
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

تجلیل مدیر جامعه الزهرا(س) از کارگردان فیلم مستند «6410 روز اسارت»

مدیر جامعه الزهرا(س) از زهره نجف‌زاده کارگردان فیلم «6410 روز اسارت» که از دانش‌آموختگان این مؤسسه حوزوی است، با اهدای لوح سپاس قدردانی و تجلیل کرد.

ارسال/ تجلیل مدیر جامعه الزهرا(س) از کارگردان فیلم مستند «6410 روز اسارت»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جامعه الزهرا، سیده‌زهره برقعی، مدیر این مجموعه در حاشیه برگزاری شورای مدیران که در سالن جلسات مدیریت برگزار شد، از خانم زهره نجف‌زاده طلبه و دانش‌آموخته جامعه الزهرا که کارگردانی فیلم مستند «6410 روز اسارت» را به عهده داشته است، تجلیل کرد.

برقعی در این جلسه، ضمن عرض تبریک به این بانوی طلبه، تصریح کرد: در جامعه الزهرا طلابی هستند که علاوه بر تحصیل علوم دینی و حوزوی در زمینه‌های هنری هم درخشیدند.

مدیر جامعه الزهرا بیان کرد: امیدواریم از این پس، شاهد موفقیت‌های بیشتری از سوی بانوان طلبه باشیم تا با خلق ایده‌های نو، باعث ایجاد تغییر و تحول در جامعه هنری شوند.

وی با اشاره به اهمیت هنر در تبلیغ دین و معارف اسلامی، یادآوری کرد: امروز می‌توان با سرودن یک شعر، تولید یک اپلیکیشن یا تولید یک کلیپ و فیلم، مفاهیم عالی دین و ارزش‌های دینی و انقلابی را به مخاطبان منتقل کرد.

برقعی عنوان کرد: بنده این موفقیت را به خانم نجف‌زاده و به ویژه جامعه الزهرا تبریک می‌گویم که چنین نیروهایی را به جامعه هنری کشور تقدیم کرده است.

وی در پایان بر لزوم ورود فعالان رسانه‌ای به موضوعات زن و خانواده و به ویژه بانوان تأثیرگذار حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

تبلیغ را در قالب فعالیت در عرصه رسانه دیدم

همچنین زهره نجف‌زاده که تحصیلات کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه صدا و سیما را در کارنامه خود دارد، به اهمیت رسانه و وظایف طلبگی اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی من نوشتن بود و چون به عرصه رسانه علاقه‌مند بودم، تبلیغ خود را در قالب نویسندگی و فعالیت در عرصه رسانه دیدم و تصور بنده این است که با فعالیت در این عرصه می‌توانم ارزش‌های دینی و انقلابی را به مخاطب انتقال دهم.

این طلبه نویسنده و پژوهشگر به بخشی از فعالیت‌های خود در عرصه نویسندگی و رسانه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از کارهای پرمخاطب بنده، نویسندگی فیلم «آیت الله» راجع به زندگی و زمانه حضرت آیت الله خویی بود که به مدت سه سال طول کشید و مورد استقبال علما و شخصیت‌های دینی قرار گرفت.

نجف‌زاده بیان کرد: اولین تجربه کارگردانی بنده درباره فیلم مستند «6410 روز اسارت» بود که در سال‌های 1399 و 1400 تولید شد و بنده در حوزه کارگردانی و نویسندگی با این فیلم همراهی کردم.

کارگردان فیلم «6410 روز اسارت» ادامه داد: اولین اتفاق جدی این فیلم مستند، برای جشنواره سینما حقیقت بود که علیرغم اینکه همه تصور می‌کنند بزرگترین جشنواره رسانه‌ای، جشنواره فجر است، اما در فیلم مستند، جشنواره حقیقت یکی از مهم ترین جشنواره‌های دنیا است که این فیلم جزو 12 اثری بود که به بخش مسابقه جشنواره راه یافت.

نجف‌زاده اضافه کرد: این فیلم تا کنون جزو سه اثر نامزد سیمرغ بلورین بخش مستند در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و همچنین جزو 6 اثر نامزد جایزه مستند بلند در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بوده است و هم اکنون نیز، نامزد جشنواره اشراق شده است.

وی تصریح کرد: شاید تصور برخی بانوان این باشد که موفقیت در عرصه رسانه و فعالیت در این عرصه دست نیافتنی است، اما برای این فیلم مستند اتفاق افتاد؛ تفاوت من با دیگران شاید این است که جسورتر هستم و وارد میدان شدم و این اتفاق رخ داد.

این طلبه نویسنده عنوان کرد: امروز فعالیت یک بانوی محجبه در عرصه رسانه، همانند حضور در میدان جهاد و شبیه میدان جنگ است، من در همه جشنواره‌ها و عرصه‌ها به عنوان طلبه جامعه الزهرا و با حجاب کامل حضور داشتم و طلبگی را وظیفه خود می‌دانم.

وی تاکید کرد: بهترین هدیه ای که برای فیلم «6410 روز اسارت» گرفتم، اکران این فیلم در جامعه الزهرا بود که حس کردم در خانه خودم بوده و برای من ارزشمند بود.

شهید لشگری قهرمان بلامنازع جنگ تحمیلی بود

کارگردان فیلم «6410 روز اسارت» با اشاره به محتوای این فیلم مستند، گفت: این فیلم روایتی از زندگی شهید حاج حسین لشگری و همسرشان منیژه لشگری است. شهید حاج حسین لشگری اولین اسیر جنگ تحمیلی و آخرین آزاده پس از 18 سال اسارت بود و شاید نام ایشان در میان مردم ما و به ویژه نسل جدید ناآشنا باشد.

نجف‌زاده با بیان اینکه حاج حسین لشگری یک ایثارگر بود و «سیدالاسرای ایران» لقب گرفت، تصریح کرد: شهید لشگری قهرمان بلامنازع جنگ تحمیلی بود و تصور می‌کنم یک سری از موفقیت‌های این فیلم به خاطر برکت نام این شهید باشد.

انتهای پیام
captcha