آسیب گسترده زلزله به مساجد و مراکز قرآنی «ملتیه» در ترکیه
کد خبر: 4125801
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

آسیب گسترده زلزله به مساجد و مراکز قرآنی «ملتیه» در ترکیه

مفتی استان ملتیه ترکیه از تخریب کامل 25 مسجد و آسیب دیدن 420 مسجد دیگر این استان به اضافه آسیب گسترده به مراکز قرآنی وابسته به سازمان دیانت ترکیه در ملتیه بر اثر زلزله مرگبار اخیر خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، شاهین یلدیریم، مفتی استان ملتیه واقع در جنوب شرق ترکیه از آسیب گسترده مساجد و مراکز قرآن در این منطقه بر اثر زلزله اخیر خبر داد.

به گفته وی از میان 968 مسجد واقع در این استان، 25 مسجد به طور کامل تخریب و 420 مسجد دیگر نیز بر اثر زلزله و پس‌لرزه‌های اخیر در درجات مختلف آسیب دیده‌اند.

به گفته وی زلزله به شماری از مراکز قرآن و دارالقرآن‌های وابسته به سازمان دیانت ترکیه و همچنین ساختمان دارالافتاء در این استان نیز آسیب وارد کرده است.

 شمار قربانیان زلزله اخیر در جنوب ترکیه و شمال سوریه از 50 هزار نفر فراتر رفته است، این زلزله شماری از مساجد و کلیساهای تاریخی در جنوب ترکیه و شمال سوریه را نیز تخریب کرد.

مقامات ترکیه این زلزله را مرگبارترین زمین‌لرزه در تاریخ معاصر ترکیه توصیف کرده‌اند. با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از این زلزله مرگبار پس‌لرزه‌ها همچنان ادامه دارد و این امر منجر به تخریب بناهایی شده است که در زلزله شدید اولیه آسیب دیده‌اند.

آسیب گسترده زلزله به مساجد و مراکز قرآنی ترکیه

انتهای پیام
captcha