فرود نخستین هواپیمای سعودی در فرودگاه حلب پس از 11 سال
کد خبر: 4122051
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

فرود نخستین هواپیمای سعودی در فرودگاه حلب پس از 11 سال

نخستین هواپیمای عربستانی حامل کمک‌های بشردوستانه برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه امروز در فرودگاه بین‌المللی حلب به زمین نشست.

به گزارش ایکنا به نقل از سانا، یک هوایپمای سعودی حامل 35 تن کمک‌های غذایی امروز وارد فرودگاه بین المللی حلب شد.

باسم منصور، رئیس سازمان هواپیمایی سوریه با بیان اینکه این نخستین هواپیمای سعودی است که از سال 2011 در فرودگاه سوریه فرود می‌آید، گفت: سال‌هاست که هیچ پل هوایی مستقیم بین دو کشور نه از فرودگاه ریاض و نه از فرودگاه جده برقرار نبود.

این مقام سوری اعلام کرد که با موافقت هواپیمایی سوریه برای تسهیل در پروازهای عربستان به سوریه و طی هماهنگی بین هلال احمر سوریه و هلال احمر عربستان طی روزهای آتی هم هواپیماهای بیش تری  به سوریه اعزام خواهد شد.

مدیر خدمات پزشکی هلال احمر عربستان سعودی نیز به همراه این هواپیما به سوریه آمده است.

فالح السبیعی، مدیر تیم تلاش‌های مشترک برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان در عربستان سعودی گفت: ما در کنار مردم برادر سوریه هستیم و این ضایعه بزرگ را تسلیت می‌گوییم.

فرود نخستین هواپیمای سعودی در فرودگاه حلب پس از 11 سال/آماده

 وی اشاره کرد که که این هواپیما حامل 35 تن کمک‌های امدادی و شامل مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و چادر است و اولین هواپیما از سری هواپیماها است.

السبیعی گفت که این اولین هواپیما از سری هواپیماها است و فردا یک هواپیما و پس فردا هواپیمای سوم می‌رسد و در صورت نیاز هواپیماهای دیگر ارسال می‌شود.

یک هواپیمای اماراتی نیز حامل 26 تن مواد غذایی و غیره امروز وارد فرودگاه بین‌المللی لاذقیه شد.

با گذشت حدود 11 سال از بحران سوریه و شکست تروریست‌ها و حامیان آنها در این کشور، نگرش برخی از کشورهای عربی درباره تعامل با دولت دمشق تغییر کرده است.

بسیاری از کشورهای عربی همچون عربستان، امارات، قطر، بحرین، مصر، اردن، تونس که در کنار کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و همچنین ترکیه در صف مخالفان حکومت دمشق قرار گرفتند و کمک‌های فراوانی در ایجاد، تجهیز و سازماندهی گروه‌های تروریستی برای نبرد با حکومت سوریه نمودند حالا یا روابط خود را با دمشق عادی کرده و یا به هر طریقی برای این موضوع چراغ سبز نشان می‌دهند.

در همین حال مقامات سوریه طی روزهای گذشته خواستار شکسته شدن حلقه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورشان و کمک به زلزله‌زدگان سوری بودند.

برای نخستین بار نیز از طرف نهادهای بین‌المللی کمک‌هایی برای زلزله‌زدگان سوری ارسال شده است.

یک هواپیمای امدادی سازمان بهداشت جهانی حامل 37 تن تجهیزات فوریت‌های پزشکی و چادر برای زلزله‌زدگان سوریه امروز سه‌شنبه وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد.
همچنین یک هواپیمای امدادی یونیسف حامل 25 تن تجهیزات پزشکی برای حمایت از زلزله زدگان سوریه در فرودگاه بین‌المللی دمشق به زمین نشست.

انتهای پیام
captcha