درخواست عضو مسلمان مجلس آمریکا برای کمک به زلزله‌زدگان
کد خبر: 4121998
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

درخواست عضو مسلمان مجلس آمریکا برای کمک به زلزله‌زدگان

عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور و سایر دولت‌های جهان خواست به کمک زلزله‌زدگان در سوریه و ترکیه بشتابند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، الهان عمر، عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از دنبال‌کنندگان خود در توئیتر نیز خواست به قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه کمک کنند.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: این بسیار ناامیدکننده است، زیرا جان‌هایی از دست رفتند و عزیزانی در یک ثانیه از بین رفتند. فقط آمار و ارقام را نبینیم.

عمر گفت: ما از دولت آمریکا و دیگر دولت‌ها می‌خواهیم کمک کنید. از شما خواهش می‌کنیم به هر نحوی و فارغ از هر مسةله‌ای با کمک مالی و غیر آن از زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه حمایت کنید.

الهان عمر در پایان گفت: همه عشق و دعای خود را نثار دوستان سوری و ترکیه‌ای خود در اینجا(آمریکا) و در هر کجای دنیا می‌کنیم.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) هم امروز تأکید کرد که میلیون‌ها کودک در ترکیه و سوریه به دلیل زلزله نیاز فوری و فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند.

درخواست عضو مسلمان مجلس آمریکا برای کمک به زلزله‌زدگان سوری/نیاز میلیون‌ها کودک زلزله‌زده به کمک‌های فوری/اماده

در همین حال جوامع مسلمانان در کشورهای غربی صرف نظر از بی‌اعتنایی غالب دولت‌هایشان به فاجعه هولناک انسانی در سوریه و ترکیه خود به جمع‌آوری کمک‌ها برای زلزله‌زدگان مشغولند.

در انگلیس قریب به 63 میلیون دلار و در آمریکا حدود یکصد میلیون دلار جمع‌آوری شده است. در کانادا نیز مراکز متعددی برای جمع‌آوری کمک‌های خیریه در شهرهای اصلی این کشور دایر شده است.

در کشورهای منطقه نیز مردم عربستان سعودی 81 میلیون دلار، قطر 46 میلیون دلار و کویت 67.7 میلیون دلار پول برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه جمع‌آوری شده است.

درخواست مجدد سوریه برای کمک مجامع بین‌المللی

 بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست ویژه شورای امنیت درباره پیامدهای زلزله بر اوضاع سوریه گفت: یک هفته از زلزله ویرانگری که سوریه در معرض آن قرار گرفت می‌گذرد و نتایج اولیه حاکی از کشته و مجروح شدن هزاران نفر و فروریختن صدها ساختمان مسکونی و ترک خوردگی سایر ساختمان‌ها و ورود خسارت شدید به زیرساخت‌ها، خدمات و تأسیسات حیاتی شدید بوده و اما خسارات جانی و مادی همچنان در حال افزایش است.
صباغ تأکید کرد: سوریه به تنهایی قادر به مقابله با چنین فاجعه بی‌سابقه‌ای به سبب پیامدهای جنگ تروریستی 12 سال پیش بر سر آن و محاصره خفقان‌آور تحمیل شده بر مردم این کشور در نتیجه زورگویی یک‌جانبه غربی‌ها به وجود آمده است، نیست.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: با توجه به اینکه هیچ کشور کوچک یا بزرگی از جمله سوریه نمی‌تواند به تنهایی بار مسئولیت مقابله با پیامدهای این فاجعه انسانی را به دوش بکشد، لازم شد حمایت بین‌المللی برای ارائه کمک‌های فوری درخواست شود.

این مقام سوری ادامه داد: از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه کل سازمان، آژانس‌ها و صندوق‌های تخصصی آن، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر شرکای اقدامات بشردوستانه می‌خواهیم از تلاش‌های دولت سوریه در مواجهه با این فاجعه انسانی، چه در جستجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار در زیر آوار، بازیابی اجساد، یا ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی، سرپناه و مواد غذایی برای آسیب‌دیدگان حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha