راهیابی 43 نفر از خراسان‌جنوبی به مرحله کشوری جشنواره قرآن حوزه‌های علمیه
کد خبر: 4122030
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

راهیابی 43 نفر از خراسان‌جنوبی به مرحله کشوری جشنواره قرآن حوزه‌های علمیه

مدیرکل مرکز رسیدگی و خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت حوزه‌های علمیه گفت: در این جشنواره 200 نفر از کل استان شرکت کرده و ۴۳ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

حجت‌الاسلام هادی جعفری راد، مدیرکل مرکز رسیدگی و خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام هادی جعفری‌راد، مدیرکل مرکز رسیدگی و خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت حوزه‌های علمیه گفت: این جشنواره در رشته‌های حفظ ۱۰ و 20 جزء قرآن، ترتیل، تفسیر، قرائت و حفظ مفاهیم قرآن و کتابخوانی در بخش‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه از استان خراسان‌جنوبی 200 نفر در این جشنواره شرکت کردند که پس از رقابت در مرحله شهرستانی و استانی، 43 نفر به مرحل کشوری راه پیدا کردند، اظهار کرد: مرحله کشوری پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت حوزه‌های علمیه، پنجشنبه، 27 بهمن‌ماه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل مرکز رسیدگی و خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی هدف از برگزاری این جشنواره را در راستای دغدغه مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور بیان کرد و افزود: تربیت حافظان قرآن طی سال‌های اخیر در بین طلاب و خانواده‌های ایشان شتاب خوبی گرفته است، به‌طوری که در این جشنواره شاهد حضور کودک پنح ساله تا فرد 50 ساله هستیم تا نشان دهیم فرهنگ تربیتی قرآن مختص گروه خاصی نمی‌شود.

جعفری‌راد یادآور شد: از داوران شناخته شده و کاربلد در این حوزه دعوت کردیم تا بتوانیم فرهنگ آموزش قرآنی را بیشتر گسترش دهیم؛ البته خلاقیت و نوآوری برای جذب بیشتر کودکان و نونهالان نیز از یاد نرفته بود و امیدواریم در سال‌های آتی با جذب حداکثری بتوانیم این جشنواره را ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha