اختتامیه رویداد هنری «انقلاب قلب‌ها» برگزار می‌شود + فیلم
کد خبر: 4121702
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

اختتامیه رویداد هنری «انقلاب قلب‌ها» برگزار می‌شود + فیلم

مراسم اختتامیه رویداد علمی، هنری انقلاب قلب‌ها با محوریت سوره مباركه محمد(ص) یکشنبه، 30 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

انقلاب قلب‌هابه گزارش ایکنا، در پی برگزاری رویداد علمی، هنری با محوریت سوره مباركه محمد(ص) از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع)، آیین اختامیه این رویداد در آستانه مبعث پیامبر اعظم(ص) برپا می‌شود.

حسین مختاری، دبیر جشنواره در رابطه با علت نام‌گذاری این رویداد علمی ـ هنری به «انقلاب قلب‌ها» گفت: در سوره مبارکه محمد(ص) قلب انسان در صورتی که قفل نباشد، سالم و دور از اختلال باشد، می‌تواند به عاقبت‌ها توجه کرده و همه توان‌های دریافتی و عملیاتی انسان را در راستای تحقق عاقبت هم‌جهت و هم‌راستا سازد. وقتی قلب افراد یک اجتماع دینی از اختلال‌ها و آسیب‌ها فاصله گیرد، به طور طبیعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مسیر ترمیم قرار گرفته و شاهد تحولات و دگرگونی‌های قابل توجهی در همان اجتماع خواهیم بود.

وی درباره رویداد علمی اظهار کرد: بنابراین محورهای موضوعی برگرفته از سوره مبارکه محمد(ص) عبارت است از نقش قلب در ترمیم عارضه‌های اجتماعی مثل ترس، کینه، بخل اجتماعی، افسردگی و ارتداد؛ رسانایی قلب در تحقق آرمان‌ها و انسجام جامعه دینی.

مختاری با اشاره به اینکه جشنواره هنری انقلاب قلب‌ها درصدد است تا هنرمندان بتوانند با الهام از سوره مبارکه محمد(ص) به خلق آثاری بدیع و خلاقانه بپردازند، افزود: قالب آثار تولیدی تصویرسازی، طراحی گرافیک، پوستر، تایپوگرافی، عکس‌نوشته، نقاشی و نگارگری، داستان کوتاه، متن ادبی، عکس، کلیپ و فیلم کوتاه است.

دبیر جشنواره افزود: مهلت ارسال آثار تا دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی بوده و در این مدت از دانشگاه‌های سراسر کشور آثار قابل توجهی به دبیرخانه ارسال شده است. هیئت داوران در دو بخش علمی و هنری هم‌اکنون در حال بررسی آثار شرکت‌کنندگان هستند. در مراسم اختتامیه که یکشنبه 30 بهمن‌ماه ساعت 15 همزمان با ایام مبعث حضرت رسول(ص) در سالن شهید دهشور پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار می‌شود؛ آثار برگزیده ارائه شده و از صاحبان اثر تجلیل می‌شود.

زمینه اصلی فعالیت مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع)، تدبر در قرآن بوده و در هر نیمسال بیش از هزار دانش‌آموخته در آن مشغول آموزش‌های كوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستند. از برنامه‌های اختتامیه رویداد انقلاب قلب‌ها معرفی کارگروه‌های مدارس دانشجویی در پردیس مرکزی دانشگاه تهران است.

انتهای پیام
captcha