انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده جدید، مورد توجه اندیشکده‌های غربی است
کد خبر: 4120901
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده جدید، مورد توجه اندیشکده‌های غربی است

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده جدید و شناخته شده مورد مطالعه قرار می‌گیرد و اندیشکده‌های متعدد غربی در سبک و سیاق انقلاب اسلامی و چگونگی به وقوع پیوستن آن و پیشبردی که تاکنون داشته است دقت‌نظر دارند.

حجت الاسلام علی محقی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا، به نقل از ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علی محقی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی، شب گذشته 19 بهمن ماه  در جشن انقلاب در روستای مرزی لانو شهرستان سربیشه با تبریک دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کشورهای غرب و شرق کره خاکی متأثر از انقلاب اسلامی دست به مبارزه با استکبار، استعمار و استثمار بین‌المللی زدند.

وی با بیان اینکه رویکردی که شاید تا قبل از انقلاب اسلامی جنبه و حرکت اسلامی و دینی به خود نگرفته بود و آنچه که در انقلاب معروف به کبیر فرانسه و کوبا اتفاق افتاد، انقلاب مذهبی نبود بلکه در حوزه سیاسی و اقتصادی بوده است، تصریح کرد: دستاورد انقلاب اسلامی یک دستاورد کوتاه در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در چارچوب جغرافیای جمهوری اسلامی ایران نیست و امروز شاهدیم که این انقلاب از مرزها عبور کرده است.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده جدید و شناخته شده مورد مطالعه قرار می‌گیرد و اندیشکده‌های متعدد غربی در سبک و سیاق انقلاب اسلامی و چگونگی به وقوع پیوستن آن و پیشبردی که تاکنون داشته است دقت‌نظر دارند.

وی با بیان اینکه امروز می‌بینیم که از انقلاب فرانسه اسمی در تاریخ نمانده و انقلاب کوبا آثار کوتاهی در حوزه سیاست خارجی مانده است، اما انقلاب اسلامی ایران برای جهان اسلام و دنیا تعیین‌کننده بوده است، تصریح کرد: دشمنان ۴۴ سال است که پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را تحلیل می‌کنند، اما همین تحلیل‌های آنان هم اشتباه از آب در‌می‌آید.

محقی تصریح کرد: سال سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که  سردمدار رژیم فاسق امریکا گفت ما نمی‌گذاریم ایران چهلمین سالگرد انقلاب را ببیند اما امروز ما چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم و تمام این‌ها مقدرات الهی است تا ملت ایران از زیر یوغ طاغوت زمان و نوکر بیگانگان بیرون بیایند.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی با تأکید بر بصیرت و هوشیاری مسئولان و مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: مسئولان باید در مسیر آرمان‌های شهدا حرکت کنند تا پرچم جمهوری اسلامی و این انقلاب سرافراز باقی بماند.

وی با اشاره به فداکاری، تغییر و ایجاد انگیزه‌ها و خون‌های ریخته شده برای پیروزی، تداوم و صدور انقلاب اسلامی ایران، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب در حوزه‌های مختلف پزشکی، فناوری، صنعت دفاعی، اقتصادی به خودکفایی رسیده و هنر امام خمینی(ره) این بود که همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی و اجتماعی را حول یک محور جمع کرد تا آن انقلاب عظیم بشری را در دنیا و ایران انجام دهد و در ادامه با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری این انقلاب در دنیا اثر گذاشته است.

انتهای پیام
captcha