شرط پیاده‌سازی آموزه‌های قرآنی ولایت‌محوری است
کد خبر: 4114151
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
سردارحسن شاهوارپور:

شرط پیاده‌سازی آموزه‌های قرآنی ولایت‌محوری است

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان آنچه که در پیاده‌سازی فرهنگ قرآنی مهم است را ولایت محوری دانست و گفت: اگر محور ولایت باشد، حتما به معنای واقعی و راستین، فرهنگ قرآنی ترویج می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به خوزستان، آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن، امروز 22 دی با حضور جمعی از قرآنیان و مسئولان کشوری و لشکری در سالن شرکت نفت اهواز برگزار شد.

سردارحسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در این مراسم بیان کرد: یکی از مباحثی که بسیار مهم است و باید در این مراسم معنوی یادآوری شود، پیاده کردن قرآن در زندگی و در همه امورات جامعه است. یکی از مسائل بسیار مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش مسئولان نظام جمهوری اسلامی در راستای پیاده کردن قرآن در همه عرصه‌ها بوده و سعی شده هم مردم با قرآن آشنا شوند و هم اینکه قرآن را در زندگی خود جاری کنند.

وی در ادامه افزود: امروز در جوامع مختلف دو رویکرد داریم؛ یکی زندگی قرآنی یا تطبیق زندگی با احکام قرآن کریم و آیاتی که خداوند به پیامبر اکرم(ص) ابلاغ فرمود و یکی هم رفتار غیر قرآنی است. بر این اساس، تقابل دو رفتار در جوامع دیده می‌شود. جوامعی که رفتار غیر قرآنی دارند افزون بر این رویکرد، در تلاش هستند که با فرهنگ قرآنی هم مبارزه کنند. امروز سرکردگان استکبار جهانی علاوه بر اینکه در رویکرد نظام‌های حکمرانی خود بویی از وحدانیت دیده نمی‌شود، در تلاش هستند که هر کجا کانونی در راستای فرهنگ قرآنی است با آن مبارزه کنند.

شاهوارپور تصریح کرد: بر همین اساس، نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مراکز مروج فرهنگ قرآنی همواره مورد غضب مستکبرین عالم بوده و آن‌ها همواره تلاش کرده‌اند که احکام قرآنی در جامعه ما پیاده نشود و به معنای واقعی فرهنگ قرآنی در جامعه ما دیده نشود. اما با وجود اینکه در همه زمان‌ها دشمنان به خصوص سرکردگان و شیاطین در تلاش بوده‌اند که این مشعل فروزانی که روشن شده است را خاموش کنند، همواره این تلاش‌ها بی ثمر بوده است.

وی در ادامه افزود: آنچه که در پیاده‌سازی فرهنگ قرآنی مهم است، محوریت ولایت است. اگر ولایت محور بود حتما به معنای واقعی و راستین، فرهنگ قرآنی ترویج می‌شود.برخی کشورها ادعای قرآنی بودن دارند، اما به سرچشمه جوشان ولایت متصل نیستند و بر همین اساس منحرف می‌شوند. نگاهی که به ولایت متصل نیست، سر از داعش درمی‌آورد. این گروه‌های تکفیری با برداشت‌های شخصی خود قرآن را تفسیر می‌کنند و جنایت‌هایی که داعش در منطقه انجام داد نیز بر همین اساس بود. آن‌ها مدعی بودند که قرآن را دنبال می‌کنند اما به دلیل اینکه به ولایت متصل نبودند، منحرف شدند. در برخی کشورهای اسلامی نیز همینطور است که حاکمین جوری که دست‌نشانده شیاطین هستند و فرهنگ قرآنی را نمی‌فهمند، در دایره گروهی قرار می‌گیرند که از چشمه جوشان ولایت بی‌نصیب هستند.

شاهوارپور بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و با استعانت از فرهنگ ناب شیعه و ولایت، توانستیم چشمه‌هایی از این حرکت سازنده و جامعه‌ساز را داشته باشیم و بخشی از این رفتار قرآنی در عمل رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و در مقابله با متجاوزین منعکس شد. این رزمندگان با اقتدا به فرهنگ قرآنی، در طول این سال‌ها مجاهدت کردند و در برابر تمام توطئه‌ها ایستادند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در ادامه افزود: جوان و نوجوان ایرانی در راستای مقابله با دشمنان نظام اسلامی، با استعانت از فرهنگ قرآنی و با تشکیل جلسات متعدد قرآنی و با تبعیت از ولایت، به دفاع از نوامیس مسلمین در هشت سال دفاع مقدس و در سال‌های دفاع از حرم پرداختند. بانیان واقعی فرهنگ قرآنی که به سرچشمه ولایت وصل هستند، به عنوان جبهه مقاومت در مقابل دروغ‌گویان ایستاده‌اند.

وی بیان کرد: امروز در فضای غیرحقیقی نیز دشمنان ما با انواع و اقسام حیله‌ها در حال توطیه کردن علیه قرآن هستند تا مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی رشد نکند و سرکوب شود. از این رو، امروز باید حرکت ما با برنامه باشد و از همه بانیان عزیز و مروجین و دانش‌آموختگان و همه کسانی که در این راه در تلاش هستند، درخواست می‌کنیم که در صف واحدی باشند تا فرهنگ قرآنی توسعه یابد.

شاهوارپور در ادامه افزود: در مجموعه نیروهای مسلح، همین کار را داریم انجام می‌دهیم و با هدایت‌های رهبر انقلاب در همه مراکزی که نیروهای نظامی و بسیج متمرکز هستند، در تلاش هستیم تا فرهنگ قرآنی روز به روز توسعه پیدا کند. امروز روحانیت معظم نیز با هم‌افزایی در پایگاه‌های بسیج و با تشکیل حلقه‌های معرفتی، حرکت عظیمی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در حال پیگیری است و هدف گذاری ما این است که در سال جاری، 10 هزار حافظ قرآن با اولویت جزء سی‌ام داشته باشیم. خوزستان نیز به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی در ترویج فرهنگ قرآنی است که می‌تواند برای پیشتازی در این مسیر گام‌های بلندی را با برگزاری این رویداد بردارد و بتواند به عنوان نمونه و الگویی برای حرکت عظیم قرآنی در کشور باشد.

انتهای پیام
captcha