رژیم صهیونیستی به تورات‌آموزان معافیت سربازی می‌دهد
کد خبر: 4111572
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

رژیم صهیونیستی به تورات‌آموزان معافیت سربازی می‌دهد

یک پیش‌نویس قانون توسط برخی احزاب در رژیم صهیونیستی تهیه شده که بر معافیت دانش‌آموزان مدارس دینی از خدمت سربازی و برابری آن‌ها با سربازان تأکید دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و احزاب دینی که در کابینه این رژیم مشارکت دارند با وضع قانونی موافقت کردند که راه را برای معافیت دانش‌آموزان مدارس دینی که خود را وقف مطالعه تورات و منابع دینی می‌کنند، هموار می‌کند.

بر اساس این لایحه که در سایت کنست منتشر شده است، «هرکس خود را وقف مطالعه تورات کند مانند کسی است که خدمات مهمی را به نفع دولت انجام می‌دهد.»

در این لایحه آموزش تورات در همه مدارس رژیم صهیونیستی ارزشی بنیادی از ارزش‌های میراث قوم یهود خوانده شده و آمده است که حقوق و وظایف کسانی که برای مدت طولانی خود را وقف مطالعه تورات می‌کنند با کسانی که خدمات درخوری برای کشور می‌کنند، برابر است.

نمایندگان احزاب تهیه کننده متن پیش‌نویس این قانون اعلام کردند که متن مذکور به معنای معافیت طلاب مدارس دینی از خدمت سربازی، برابرسازی آنها با سربازان و ایجاد فضای قانونی  برای این است که به طلاب مدارس و مؤسسات دینی اجازه داده شود از حقوق اقتصادی مشابه سربازان و افسرانی که خدمت سربازی اجباری را انجام می‌دهند، برخوردار شوند.

علاوه بر این که پیش‌نویس قانون، دانش آموزان سکولار رژیم صهیونیستی را هم ملزم به مطالعه تورات می‌کند، بدون توجه به اینکه خود یا والدینشان تمایلی به این کار دارند یا نه.

به گفته ناظران در رژیم صهیونیستی این قانون به فرار پیروان جریان حریدی از خدمت سربازی مشروعیت می‌بخشد زیرا آنها خود را وقف آموزش تورات کرده‌اند.

آدام شنعار، کارشناس مسائل مربوط به قانون اساسی در رژیم صهیونیستی نیز گفت: احزاب دینی بر تصویب قانون مذکور پافشاری دارند تا دادگاه عالی نتواند آن را در آینده لغو کند و لغو آن در کنست هم مستلزم کسب آرای اکثریت است.

وی افزود: این قانون همچنین به پیروان جریان دینی حریدی هم فرصت می‌دهد صرفاً به این دلیل که خود را وقف یادگیری تورات می‌کنند، تخصیص‌های مالی زیادی به دست آورند و در واقع قانون تعلیم تورات قانون فرار از سربازی است.

خدمت سربازی در رژیم صهیونیستی که طبق قوانین برای مردها سه سال و برای زنان دو و نیم سال اجباری است، همواره از سوی یهودیان ارتدکس مورد اعتراض قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha