اجرای طرح ترویج حجاب در بین بانوان اردبیلی
کد خبر: 4110049
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

اجرای طرح ترویج حجاب در بین بانوان اردبیلی

سرپرست معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی اردبیل گفت: طبق تمهیدات به عمل آمده طرح‌ آگاه‌سازی بانوان در اردبیل با محوریت‌های خودمراقبتی، مشارکت اجتماعی بانوان و همیار مادر در حال اجرا است.

حجاببه گزارش ایکنا از اردبیل، پرویز پروین، سرپرست معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اردبیل، پنجم دی‌ماه، در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: طرح‌های آگاه‌سازی بانوان و ترویج حجاب با محوریت‌های خودمراقبتی، مشارکت اجتماعی بانوان و همیار مادر و کودک با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان در حال اجرا است.

وی گفت: حفظ حجاب و پاکدامنی در جامعه‌ای که به لحظه مورد تهاجم فرهنگ‌های ناآشنا قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت این مهم در نهایت آرامش و امنیت عمومی را در پی خواهد داشت، وی با اشاره به مشارکت 72 تسهیلگر به همراه کارشناسان و نیروهای ادارات بهزیستی در نقاط مختلف استان، اضافه کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و رصد آسیب‌های اجتماعی لازم است و بهزیستی استان نیز در گسترش و ارتقای برنامه‌های خود مراقبتی در بین دانش آموزان و دانشجویان با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را دارد.

پروین تصریح کرد: طرح مشارکت اجتماعی بانوان که از تیرماه آغاز شده و در هر تابستان نیز اجرایی می‌شود، نوجوانان و بانوان بالای 18 سال مشکلات منطقه زندگی خود را شناسایی و اولویت بندی می‌کنند و سپس برای رفع آنها به عنوان مثال کمبود پارک،کتابخانه از همکاری دستگاه‌های اداری مرتبط استفاده می‌شود.

وی همچنین به آغاز طرح همیار مادر و کودک از شهریورماه امسال اشاره کرد و بیان کرد: این طرح تا پایان 1401 ادامه دارد که به بانوان مشارکت کننده در این طرح، به فرزند آموزش مناسب نگهداری از فرزند و نحوه ی محبت و تربیت داده می‌شود تا به جای مهربانی افراطی مادران، اصول تربیتی درست مدنظر باشد و فرزندان از سنین پایین، حس استقلال را در مواقع مختلف را ببیند.

سرپرست معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اردبیل همچنین خاطر نشان کرد:با اشاره به اهمیت حفظ حجاب و عفاف و الگوگیری از سیره ناب حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حفظ حجاب و پاکدامنی در جامعه‌ای که به لحظه مورد تهاجم فرهنگ‌های ناآشنا قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت این مهم در نهایت آرامش و امنیت عمومی را در پی خواهد داشت.

گفتنی است؛ موضوع آسیب‌های اجتماعی و روش‌های مقابله با آن از موضوع‌های با اهمیتی است که حل آن نیازمند همکاری کلیه‌ی متولیان در حوزه اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha