۳۲۸ کودک کار و خیابانی در اردبیل ساماندهی شده است
کد خبر: 4112213
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

۳۲۸ کودک کار و خیابانی در اردبیل ساماندهی شده است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تعداد کودکان خیابانی شناسایی، پذیرش، ساماندهی و توانمندسازی شده توسط بهزیستی استان در ۹ ماهه سالجاری را ۳۲۸ نفر عنوان کرد.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، ۱۴ دی‌ماه، در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اردبیل اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که ما همواره در سطح استان با آن مواجه هستیم بحث کودکان کار و خیابانی هست که طبق تعاریف، هر کودک زیر ۱۸ سال که در خیابان‌ها شغل‌های کذب دارند و از این طریق خود و خانواده‌های خودشان را حمایت می‌کنند کودک کار و خیابانی نامیده می‌شود.

رضایی به سیاست‌های کلی سازمان بهزیستی در ساماندهی کودکان خیابانی اشاره کرد و گفت: ساماندهی و توانمندسازی کودک و خانواده، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد بر کودکان در خیابان، فراهم آوردن شرایط ادامه تحصیل کودکان، کاهش میزان حضور کودکان در خیابان، غنی سازی اوقات فراغت کودکان از جمله برنامه‌ها و اهدافی هستند که از سوی بهزیستی با جدیت تمام تا دست یافتن به اهداف مورد نظر پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه گشت‌های سیار بهزیستی با همکاری شهرداری اردبیل کودکان کار و خیابانی را جمع آوری و نسبت به ساماندهی آنها اقدام می‌کنند، گفت: این کودکان در ابتدا بعد از جمع‌آوری به مراکز نگهداری و حمایت از کودکان سپرده می‌شوند که در نوبت اول پس از شناسایی تحویل خانواده هایشان داده می‌شود.

این مسئول تعداد کودکان خیابانی شناسایی، پذیرش، ساماندهی و توانمندسازی شده توسط بهزیستی استان در ۹ ماهه سالجاری را ۳۲۸ نفر عنوان کرد و گفت: کودکان جمع آوری شده در خانه‌های آموزشی و حمایتی پذیرش و آموزش‌های متناسب با شرایط آنان از قبیل مشاوره‌های روانشناختی، خود مراقبتی، آشنایی با انواع آسیب‌های احتمالی، سوء استفاده‌های متعدد و غیره برای کودکان و اولیاء ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان سه مرکز حمایتی و مراقبتی از کودکان کار و خیابانی وجود دارد تصریح کرد: یک مورد از این مراکز بصورت شبانه‌روزی و دو مورد هم بصورت روزانه خدمات متعدد و مختلفی به کودکان کار و خیابانی و خانواده های آنان ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطر نشان کرد: هم اکنون در سطح استان بالای ۱۲ دستگاه اجرایی متولی ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابانی کمک حال بهزیستی هستند که با همکاری و همیاری این متولیان اقدامات خوب و قابل قبولی در رفع و یا کاهش آسیب‌های اجتماعی به این افراد ارائه می‌شود.

رضایی اصلی‌ترین دغدغه سازمان و مردم در جهت حمایت از کودکان کار و خیابانی را کمک به توانمندسازی، کسب استقلال فردی و خانوادگی کودکان و در نهایت دور ماندن از هرگونه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha