موفقیت 66 درصدی اعزام‌ قاریان ایرانی به مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4096558
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
طی نشستی در ایکنا مطرح شد؛

موفقیت 66 درصدی اعزام‌ قاریان ایرانی به مسابقات بین‌المللی قرآن

در نشست آسیب‌شناسی شیوه انتخاب و حضور نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن که به میزبانی ایکنا برگزار شد، آماری از میزان حضور نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی ارائه و تأکید شد 66 درصد این اعزام‌ها کسب رتبه را برای ایران به دنبال داشته است.

موفقیت 66 درصد اعزام‌ها به مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا، نشست آسیب‌شناسی شیوه انتخاب و نحوه حضور نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور اساتید، قاریان، حافظان و مدیران امور قرآنی کشورمان، عصر امروز، 11 آبان‌ماه به میزبانی ایکنا برگزار شد.

در بخشی از این نشست آماری از حضور قاریان و حافظان ایرانی در مسابقات بین‌‌المللی قرآن اعلام شد که بر این اساس، از سال 1370 تاکنون 417 نفر از ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حضور یافته‌اند. از این تعداد 278 نفر موفق به کسب رتبه‌های اول تا پنجم شده‌اند. یعنی حدود 66 درصد قاریان و حافظانی که به نمایندگی از ایران در مسابقات بین‌المللی حضور یافته‌اند، حائز رتبه‌های اول تا پنجم شده‌اند.

از این تعداد 278 نفر، 106 نفر حائز رتبه اول تا پنجم در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بوده و 172 نفر هم در مسابقات بین‌المللی کشورهای دیگر رتبه کسب کرده‌اند. حدود 98 درصد عزیزانی که به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران حضور یافته‌اند، حائز رتبه شده‌اند و 55 درصد افرادی که به مسابقات بین‌المللی سایر کشورها رفته‌اند، توانسته‌اند رتبه اول تا پنجم را کسب کنند.

در مورد مسابقات مالزی که از سال 1351 اعزام به این مسابقات آغاز شده و تاکنون در 42 دوره از این مسابقات نمایندگانی از ایران حضور یافته‌اند، 38 نفر توانسته‌اند در سکوهای اول تا پنجم قرار بگیرند که اگر به درصد تبدیل شود، حدود 90 درصد خواهد شد.

27 نفر از 42 نماینده ایران در مسابقات مالزی تاکنون در سکوی اول تا سوم قرار گرفته‌اند که حدود 65 درصد را شامل می‌شود. ما تاکنون در مالزی 11 رتبه اول، 11 رتبه دوم، پنج رتبه سوم و 11 رتبه چهارم و پنجم داشته‌ایم.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این نشست بر شناسایی مدل‌های مختلف برگزاری مسابقات در کشورهای مختلف از سوی کارشناسان امر و اعزام قاری و حافظ به این مسابقات بر اساس همخوانی با آن مسابقات تأکید شد.

همچنین در این نشست، لزوم استخراج مؤلفه‌های تلاوت به سبک ایرانی و ارائه این نوع تلاوت در مسابقات بین‌المللی قرآن مورد تأکید حاضران قرار گرفت.

تعریف کردن امتیاز برای قاری فارغ از فضای مسابقات، بازبینی جدی در اعضای کمیته اعزام، متعادل شدن پرداخت رسانه‌ای به مسابقات، لزوم تشکیل اتحادیه بین‌المللی مسابقات بین‌المللی قرآن، اعطای رتبه بین‌المللی به قاریان و حافظان در فضایی خارج از اعزام‌ها و ... از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد تأکید حاضران قرار گرفت.

مشروح این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید، متعاقباً بر روی خروجی ایکنا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha