آسیب‌شناسی اجتماعی در سایه نیازسنجی وقف
کد خبر: 4092092
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

آسیب‌شناسی اجتماعی در سایه نیازسنجی وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف با اشاره به وجود یک هزار و 150 وقف در این شهرستان گفت: واقفان قبل از انجام وقف باید نیازسنجی لازم را انجام دهند تا بتوان براساس نیازهای روز جامعه با انجام وقف آسیب‌ها را کاهش داد.

حجت‌الاسلام محمد الهی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسفحجت‌الاسلام محمد الهی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به مرمت موقوفات، اظهار کرد: امسال، هشت قنات در شهرستان مرمت شد که طی آن، قنات روستای کوشه علیا و قنات علی‌آباد ماژان دوباره احیا شد.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال 219 سند اجاره‌ای تجدید شده است، افزود: اطلاعات مکانی یک هزار و 500 رقبه کشاورزی و مسکونی جمع‌آوری شده است که کمک بزرگی به ساماندهی موقوفات می‌کند.

الهی با اشاره به ثبت 9 وقف جدید در طول یک سال گذشته، بیان کرد: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال، 17 وقف در سامانه اوقاف ثبت شده است.

وی از هزینه‌کرد 310 میلیون تومان برای اجرای نیات، افزود: طی یک سال، یک میلیارد و 460 میلیون تومان هزینه براساس نیات واقفین و درآمد بقاع صرف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف با اشاره به وجود یک هزار و 150 وقف در این شهرستان یادآور شد: شهرستان خوسف یک هزار و 250 رقبه و 13 بقعه متبرکه دارد که لازم است واقفان قبل از انجام وقف نیازسنجی لازم را انجام دهند تا بتوان براساس نیازهای روز جامعه با انجام وقف آسیب‌ها را کاهش داد.

انتهای پیام
captcha