ایجاد منطقه آزاد تجاری در اردبیل یک ضرورت اساسی است
کد خبر: 4089176
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

ایجاد منطقه آزاد تجاری در اردبیل یک ضرورت اساسی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در استان سبب می‌شود تا تحولات اقتصادی و صادرات به خصوص در بخش کشاورزی رقم بخورد که بیشترین میزان سهم اشتغال در استان را به خود اختصاص داده است.

نادر تقی زاده رئیس جهاد کشاورزی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر تقی‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، دهم مهرماه، در بازدید از مناطق آزاد اردبیل اظهار کرد: اردبیل به عنوان قطب کشاورزی و مهد توسعه استان تلقی می‌شود و برای صادرات محصولات کشاورزی به حوزه قفقاز ایجاد منطقه آزاد تجاری کشاورزی یک ضرورت است.

تقی‌زاده افزود: با توجه به حجم بالای تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان از جمله در برخی محصولات مانند حبوبات، عسل، سیب زمینی، صیفی‌جات و گوشت ایجاد منطقه آزاد تجاری کشاورزی امتیازات ویژه ای را می تواند برای تولید کنندگان این بخش به همراه داشته باشد.

وی افزود: احداث بارانداز برای صادرات در این بخش می تواند با ایجاد فرصت های جدید اشتغال و پایدار موجب جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی در بخش کشاورزی منجر شود و در نهایت منجر به ورود استان به بازارهای خارچی و گسترش صادرات شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری عظیمی که در حوزه گلخانه‌های استان صورت گرفته شرایط مساعدی را جهت سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی برای فعالان اقتصادی در زمینه کشاورزی فراهم نموده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در استان شاهد تحولات اقتصادی و صادرات به خصوص در بخش کشاورزی خواهیم بود که بیشترین میزان سهم اشتغال در استان را به خود اختصاص داده است.

در ادامه شهرام محسنی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نمین نیز در ادامه اظهار کرد: نمین اولین شهرستان در کشور بوده که اتاق اصناف کشاورزی در آن تشکیل شده است.

وی افزود: در راستای استقرار ساختار جدید نظام صنفی و تشکیل اتاق اصناف کشاورزی اتحادیه‌های زراعت و دام در شهرستان نمین فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

محسنی اظهار کرد: به زودی پروانه فعالیت کشاورزی به پروانه کسب تبدیل شده و برای اولین بار در کشور به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری کشاورزان و دامداران پروانه کسب کشاورزی و دامداری دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha